| کد خبر: 105616 |

۴۸ کشته و زخمی نتیجه تصادفات برون‌شهری خراسان جنوبی

تین‌نیوز| فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در طی هفته گذشته 26 فقره تصادف در جاده‌های استان وقوع یافته که منجر به کشته شدن دو نفر و مجروح شدن 46 نفر شده است.

 
حسین رضایی امروز در بیرجند اظهار داشت: طی هفته گذشته شاهد وقوع 26 فقره تصادف در جاده‌های برون‌شهری خراسان جنوبی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه از مجموع تصادفات جاده‌ای هفته گذشته استان دو فقره از تصادفات فوتی بوده است، تصریح کرد: بر اثر این تصادفات دو نفر جان خود را از دست دادند.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از وقوع 21 فقره تصادف جرحی در جاده‌های استان در طی هفته گذشته خبر داد و افزود: متاسفانه بر اثر این تصادفات 46 نفر مجروح شدند.

رضایی با بیان اینکه از مجموع تصادفات برون‌شهری هفته گذشته استان سه فقره جزو تصادفات خسارتی بوده است، یادآور شد: در این مدت بیشترین تصادفات در راه‌های روستایی به میزان 61 درصد وقوع یافته است.
 
وی به عمده برخوردهای صورت‌گرفته در این مدت اشاره کرد و گفت: واژگونی با 61 درصد و موتورسیکلت با 22 درصد از عمده برخوردهای صورت‌گرفته در طی هفته گذشته بوده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی اضافه کرد: طی هفته گذشته عدم توجه به جلو با 39 درصد، تخطی از سرعت با 35 درصد و عدم رعایت حق تقدم عبور با 17 درصد از مهم‌ترین علل تصادفات برون‌شهری استان بوده است.

رضایی ادامه داد: طی هفته گذشته بیشترین تصادفات برون‌شهری خراسان جنوبی در بازه زمانی 8 تا 16 به میزان 61 درصد اتفاق افتاده است.

وی از اعمال قانون 7 هزار و 43 فقره انواع تخلفات راهنمایی و رانندگی در جاده‌های استان توسط ماموران پلیس راه خبر داد و افزود: از این میزان 3 هزار و 29 فقره جزو تخلفات حادثه‌ساز بوده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه در تصادفات برون‌شهری هفته گذشته استان سواری‌ها با 70 درصد بیشترین وسایل نقلیه مقصر شناخته شده‌اند، تصریح کرد: در این مدت 45 دستگاه موتورسیکلت و 14 دستگاه خودرو به دلیل داشتن تخلفات راهنمایی و رانندگی توسط ماموران پلیس راه استان توقیف شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: در طی هفته گذشته 66 راننده فاقد گواهینامه در استان توسط ماموران پلیس راه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.