| کد خبر: 105611 |

رعایت استانداردهای داخلی در قراردادهای جدید خودرویی

تین‌نیوز| رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه استانداردهای اروپا با ایران مطابقت دارد، گفت: با توجه به اینکه در همکاری های جدید خودرویی، طرف های خارجی از کشورهای اروپایی هستند، استانداردهای داخلی در این قراردادها رعایت می شود.


«نیره پیروزبخت» امروز شنبه در نشستی خبری در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه «با توجه به افزایش تعداد استانداردهای خودرویی، آیا خودروهای قدیمی و خودروهای جدید با استانداردهای شما مطابقت دارد؟» گفت: تطبیق خودروهایی که تولید آنها از گذشته در کشور آغاز شده است با استانداردهای خودرویی در حال بررسی است تا بتوانند استانداردهای جدید را کسب کند.

وی در مورد قراردادهای جدید خودرویی نیز گفت: خودروهایی که قرار است براساس این قراردادها در کشور تولید شود، استانداردهای جدید خودرویی سازمان ملی استاندارد را رعایت می کنند.

در گذشته، خودرو 52 استاندارد مربوط به سازمان استاندارد و سه استاندارد مربوط به محیط زیست داشت که این استانداردها اکنون به حدود 80 استاندارد رسیده؛ این استانداردها براساس ضوابط اروپا به روز شده است.

پیروزبخت در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری از گلایه سازمان استاندارد نسبت به اینکه در زمان انعقاد قراردادها، این سازمان در جریان استاندارد خودروها قرار نمی گرفت، گفت: پس از گلایه ما، با سازمان ملی استاندارد مشورت شد.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد به دنبال این است که پیش از خروج خودرو از خط تولید کارهای استاندارد آن به پایان رسیده باشد.

پیروزبخت با بیان اینکه استاندارد یورو5 هنوز برای خودروهای داخلی اجباری نشده است، گفت: فاصله چندانی میان یورو 4 و یورو 5 وجود ندارد اما با این حال، بیشتر خودروهایی جدیدی که قرار است در ایران تولید شود مطابق با یورو 5 است.

رئیس سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: خودروسازانی که پیش از این به دلیل تحریم ها محصولات خود را از طریق واسطه هایی از جمله کشورهای عربی به ایران صادر می کردند، با اجرای برجام می توانند به طور مستقیم و مطابق با استاندارد ایران خودروها را به بازار ایران صادر کنند.

پیروزبخت در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش تحلیلی گازوئیل اشاره کرد و گفت: این گزارش تحلیلی تا چند روز آینده آماده می شود.

وی به گزارش عملکرد این سازمان در دولت یازدهم پرداخت و گفت: از ابتدای کار سازمان ملی استاندارد تاکنون 30 هزار استاندارد ملی تدوین شده که بیش از یک سوم آن در سه سال اخیر بوده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با یادآوری اینکه در سه سال گذشته حدود یک میلیون بازرسی در سطح بازار انجام شد، اضافه کرد: یکی از فعالیت های دیگر ما بازرسی از ایستگاه های گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) بود که تا سال 1393 توجه زیادی به آنها نمی شد.

وی از بازرسی 2 هزار و 500 واحد از ایستگاه های سی.ان.جی و اعلام هشدارهای لازم به موارد غیراستاندارد خبر داد و گفت: در این بازرسی ها، حدود 100 مورد تعطیل شد.

پیروزبخت در ادامه با اشاره به مشکلات بسیاری از آسانسورهای مورد استفاده در سطح شهر به ویژه در دستگاه های دولتی، تصریح کرد: از 2 هزار و 650 مورد بازرسی که از آسانسورهای دستگاه های دولتی انجام شد فقط 37 مورد با استاندارد مطابقت داشتند و هشدارهای لازم درباره آسانسورهای غیراستاندارد به دستگاه های دولتی داده شده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.