| کد خبر: 105593 |

فرودگاه کلاله ظرفیت فوق العاده برای توسعه شرق گلستان است

تین‌نیوز| معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، فرودگاه کلاله را از ظرفیت های فوق العاده برای توسعه مناطق شرقی این استان دانست و برلزوم تقویت این فرودگاه برای برقراری پروازهای پایدار درآن تاکید کرد.


با پیگیری های به عمل آمده از سوی مسئولان، فعالیت پروازی فرودگاه کلاله از 28 مهرماه جاری با برقراری دو پرواز در هفته از تهران به کلاله و بالعکس در روزهای شنبه و چهارشنبه مجددا آغاز می شود.
عبدالقدیر کریمی روز شنبه درجلسه فرمانداران شرق استان گلستان و مدیران کل فرودگاه ها و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با صاحبان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گلستان، اظهار داشت: فرودگاه کلاله متعلق به تمامی مردم گستان است که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

وی گفت: فعالیت مجدد فرودگاه کلاله نه تنها هیچ تاثیری بر فعالیت فرودگاه گرگان ندارد بلکه معتقدیم این دو فرودگاه مکمل هم در ارائه خدمات به مردم بوده و نقش توسعه ای برای کل استان ایفا می کنند.
کریمی با اشاره به طرح منطقه آزاد تجاری اینچه برون و ابراز امیدواری برای تصویب نهایی آن درمجلس شورای اسلامی که قرار است، آبان امسال انجام شود، اضافه کرد: با این اقدام و نیز با توجه به ظرفیت های خوب گردشگری منطقه شرق گلستان، پایداری پروازها در فرودگاه کلاله یک نیاز اساسی است که همه باید برای تحقق آن کمک نمایند.

وی تصریح کرد: برای پایداری پروازهای فرودگاه کلاله، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و همچنین رسانه های ارتباط جمعی استان گلستان نقش مهم و تاثیرگذاری درجذب مسافر و گردشگر دارند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز دراین جلسه از آمادگی افزون بر 60 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری نوع 'الف و ب' در این استان برای جذب مسافر و گردشگر ویژه فرودگاه های استان، بویژه فرودگاه کلاله خبر داد.
ابراهیم کریمی گفت: امروز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گلستان به مرحله ای از رشد و توان رسیده اند که به دنبال پروازهای خارجی نیز هستند که امیدواریم از این ظرفیت برای برقراری پروازهای پایدار در فرودگاه کلاله نیز استفاده شود.

به گزارش ایرنا، دراین جلسه مدیرکل فرودگاه های گلستان، نماینده شرکت پویا ایر به عنوان مجری پروازهای فرودگاه کلاله، برخی صاحبان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و فرماندار کلاله نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
فرودگاه کلاله درشرق استان گلستان با افزون بر 40 سال قدمت، نخست به منظور استفاده اختصاصی یکی از وابستگان رژیم طاغوت و نیز سمپاشی اراضی زراعی تحت تصرف وی، در سه کیلومتری شمال غربی شهر کلاله تاسیس شد.

این فرودگاه که در زمینی به مساحت 315 هکتار احداث شده، بار نخست درسال 1374 و بار دوم درسال 1391 باهدف استفاده مسافری بازگشایی شد اما به دلیل استقبال کم رنگ مسافران، تعطیل شد.
نیمی ازجمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان درهفت شهرستان گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه واقع درشرق این استان سکونت دارند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.