| کد خبر: 105572 |

نیسان از دولت انگلیس تضمین گرفت

تین‌نیوز| دولت ترزا می، نخست وزیر انگلیس به نیسان اطمینان داد شرایط تجاری برای کارخانه تولید خودروی ساندرلند پس از خروج این کشور از عضویت اتحادیه اروپا تغییر نخواهد کرد.

کارلوس گون، مدیرعامل نیسان پس از اینکه روز جمعه در دفتر نخست وزیر انگلیس با وی دیدار کرد، اظهار کرد: دولت انگلیس شرایطی را فراهم خواهد کرد که به این شرکت امکان می‌دهد در  دوران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) به سرمایه‌گذاری در این کشور ادامه دهد.

منابع آگاه به فایننشیال تایمز گفتند: مدیرعامل نیسان در آستانه تصمیم گیری این خودروساز ژاپنی درباره تولید شاسی بلند جدید قشقایی در ساندرلند که ممکن است تا ماه آینده انجام بگیرد، با نخست وزیر انگلیس دیدار کرد.

نیسان پیش از این اعلام کرده بود تا زمانی که دولت انگلیس درباره عدم افزایش تعرفه‌های تجاری یا جبران افزایش تعرفه‌ها به این شرکت اطمینان ندهد، سرمایه‌گذاری بیشتری در این کشور نخواهد داشت.

اقدام ترزا می برای مطمئن کردن نیسان که شریک شرکت خودروساز فرانسوی رنو است، نشان می دهد که انگلیس برای دسترسی بعضی از صنایع به بازار اتحادیه اروپا مذاکره خواهد کرد. کابینه انگلیس در حال بررسی است تا دریابد آیا در صورت خروج این کشور از اتحادیه اروپا، صنایعی که زنجیره تامین پیچیده دارند همچنان می توانند در این اتحادیه گمرکی بمانند.

دولت انگلیس برای این منظور بدنبال یافتن راهی برای فراهم کردن حمایت بدون نقض مقررات اتحادیه اروپاست.
کارخانه ساندرلند ۷۶ درصد از خودروهای تولید شده را به اتحادیه اروپا صادر می کند و از سوی گون به عنوان یک کارخانه اروپایی واقع در انگلیس توصیف شده است.

کارلوس گون پس از دیدار با نخست وزیر انگلیس اظهار کرد اطمینان دارم دولت تضمین خواهد کرد که انگلیس همچنان یک مکان رقابتی برای کسب و کار بماند.

نگرانیهای نیسان پیرامون موانع تجاری تنها به صادرات خودرو از این کشور محدود نمی شود بلکه دسترسی به زنجیره تامین و همچنین نبوغ بین المللی را هم شامل می شود. با اینهمه جزییات مربوط به حمایت دولت در این دیدار که با حضور مقامات ارشد متعدد برگزار شد، اعلام نشده است.

اگر دولت انگلیس افزایش تعرفه‌ها برای نیسان را جبران کند، سایر خودروسازان در انگلیس هم احتمالا برخورداری از شرایط مشابه را درخواست خواهند کرد.

هوندا، تویوتا و وکس هال همگی در انگلیس کارخانه‌هایی دارند که به شدت به صادرات به اتحادیه اروپا وابسته هستند در حالیکه فورد و ب ام و موتورهایی تولید می کنند که در مونتاژ خودروها در کارخانه‌های این قاره استفاده می شوند.

صنعت خودرو در انگلیس از ۸۰۰ هزار شغل شامل ۱۶۹ هزار شغل بخش تولید در کارخانه‌ها و زنجیره‌های تامین حمایت می کند. حدود ۸۰ درصد از خودروهای ساخت انگلیس صادر می‌شوند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.