| کد خبر: 105526 |

درخواست وزیر ارتباطات از مردم برای ثبت نام در سرشماری اینترنتی

تین‌نیوز| «محمود واعظی» بعد از بازدید از مرکز داده های سرشماری اینترنتی در مرکز آمار ایران افزود: سرشماری نفوس و مسکن، برنامه ملی است که اساس برنامه ریزی های کشور بر مبنای آن انجام می گیرد؛ بنابراین مردم هرچه زودتر نسبت به ثبت نام در این فرآیند اقدام کنند.

وی سرشماری را کاری زیربنایی توصیف کرد که مشارکت همه آحاد جامعه در آن کمک خواهد کرد مسئولان بهتر بتوانند برنامه ششم توسعه را بر مبنایی درست تر به سرانجام برسانند.

واعظی، شرایط امروز کشور را بسیار خوب توصیف کرد و ادامه داد: اکنون همه مشکل های داخلی و خارجی تا حدود زیادی برطرف شده است و این امور بستر مناسبی فراهم کرده تا با برنامه ریزی های دقیق تر براساس اطلاعات درست مردم، بتوان برنامه ششم توسعه کشور را به صورت جهشی پیش برد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان ساخت: جهش برنامه ششم توسعه کشور در گرو داده های درستی است که مردم و مسئولان در ارایه آن دخالت دارند؛ در واقع مردم با ارایه اطلاعات صحیح می توانند به توسعه کشور کمک بیشتری کنند.

واعظی تاکید کرد: اگر مردم با فراق بال و در زمان مناسب، اطلاعات خود را وارد سایت سرشماری کنند میزان اشتباه کمتر خواهد بود.

عضو کابینه دولت یازدهم، شرکت بیشتر مردم در سرشماری اینترنتی را یکی از شاخصه های توسعه یافتگی برشمرد و ادامه داد: اینکه مردم بدانند چگونه از ابزارهای الکترونیکی برای توسعه یافتگی استفاده کنند نیز از دیگر شاخصه های توسعه یافتگی است.

واعظی افزود: هرچه شمار ثبت نام کنندگان در سرشماری بیشتر باشد، نوع نگاه جهانیان به ایران متفاوت تر خواهد بود، ضمن آنکه نشانه اعتماد مردم به مسئولان است.

وزیر ارتباطات همه مراحل سرشماری اینترنتی را شفاف توصیف کرد و گفت: هیچ چیز پنهانی در این زمینه وجود ندارد.

واعظی با توجه به مشارکت بیشتر شهرهای کوچک در سرشماری اینترنتی، این مساله را جای تعجب دانست و افزود: امید است باوجود همه مشغله های مردم شهرهای بزرگ تر، هرچه زودتر آنها در این امر ملی مشارکت بیشتری داشته باشند.

عضو کابینه دولت یازدهم خاطرنشان ساخت: پهنای باند برای انجام سرشماری اینترنتی هیچ مشکلی ندارد و مردم می توانند در این امر ملی مشارکت کنند.

 مرکز آمار ایران ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و 881 هزار خانوار را هدف گذاری کرده است و به همین منظور مهلت ثبت نام اینترنتی تا 27 مهر تمدید شده و پس از آن سرشماری حضوری از 28 مهر به مدت یک ماه در سراسر کشور آغاز می شود.

خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به درب منزل، آن را ارایه کنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نباشد.

خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir ثبت کنند.

بر اساس پیش بینی انجام شده، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه سال جاری و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.