| کد خبر: 105486 |

در شهریورماه امسال به ثبت رسید

◄ ایران‌ایر و آتا مقام اول تاخیر در پرواز را از آن خود کردند

تین‌نیوز | در شهریورماه امسال ۲۲ هزار و ۴۳‍۱ پرواز خروجی در فرودگاه‌های ایران برقرار شد که ۱۰ هزار و ۴۶۱ سورتی آن با تاخیر ۳۰ دقیقه و بیشتر صورت گرفت. بنابر این گزارش شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با تعداد ۱۰ هزار و ۴۶۱ پرواز و آتا با ۱ هزار و ۲۱ پرواز بیش از ۳۰ دقیقه بیشترین تاخیر را داشتند و شرکت هواپیمایی ماهان نیز تعداد ۹۴۸ پرواز را با زمان تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه برقرار کرد و رکورد کمترین تاخیر را به ثبت رساند.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی گروه آمارهای هوانوردی و فرودگاهی، تاخیر پروازهای برنامه‌ای مسافری در شهریورماه امسال را بر اساس تفکیک شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد. براساس این آمار در شهریورماه امسال ۲۲ هزار و ۴۳۱ پرواز خروجی صورت گرفته است که تعداد ۱۰ هزار و ۴۶۱ پرواز بیش از ۳۰ دقیقه تاخیر داشتند و مجموع تاخیرهای بیش از ۳۰ دقیقه این پروازها برابر با ۸۲۹ هزار و ۱۰۶ دقیقه بوده است.

در شهریورماه امسال، شرکت هواپیمایی ایران‌ایر ۲ هزار و ۷۳۶ پرواز خروجی داشته که تعداد ۱ هزار و ۵۷۳ پرواز آن تاخیر داشته است. همچنین شرکت هواپیمایی آتا ۱ هزار و ۷۸۴ پرواز خروجی داشته که ۱ هزار و ۲۱ پرواز آن تاخیر داشته است. این دو ایرلاین ۵۷ درصد بیشترین پروازهای خروجی تاخیردار ۳۰ دقیقه و بیشتر نسبت به کل پروازهای خروجی انجام شده در شهریورماه را به خود اختصاص دادند.

شرکت هواپیمایی زاگرس ۲ هزار و ۲۱۳ پرواز خروجی در شهریورماه امسال برقرار کرده است که تعداد ۱ هزار و ۱۳۲ فروند آن‌ها با تاخیر ۳۰ دقیقه و بیشتر مواجه شدند. بنابراین این ایرلاین با ۵۱ درصد رتبه دوم پروازهای خروجی تاخیردار را از آن خود کرد.

همچنین شرکت هواپیمایی اترک‌ایر در شهریورماه ۱۴۰ پرواز برقرار کرد که ۷۰ سورتی آن با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه روبه‌رو شد. همچنین ۱ هزار و ۵۰۲ پرواز شرکت هواپیمایی آسمان از مجموع ۳ هزار و ۱۴ پرواز خروجی آن در شهریورماه تاخیردار محسوب می‌شوند. بر اساس آمار، شرکت‌های اترک‌ایر و آسمان با ۵۰ درصد شاخص تاخیر ۳۰ دقیقه و بیشتر در پله سوم شرکت‌های هواپیمایی تاخیردار قرار گرفتند.

شرکت هواپیمایی ایرتور ۹۴۰ پرواز خروجی برقرار کرد که ۴۶۱ فروند آن تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه داشتند. بنابراین این هواپیمایی با ۴۹ درصد شاخص تاخیر ۳۰ دقیقه و بیشتر در رتبه چهارم قرار گرفت.

شرکت هواپیمایی پویا ایر نیز از ۲۳ پرواز خروجی ۱۱ پرواز را با تاخیر برقرار کرد. این ایرلاین نیز با ۴۸ درصد شاخص تاخیر ۳۰ دقیقه و بیشتر رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

همچنین هواپیمایی کاسپین ۱ هزار و ۵۸۰ پرواز خروجی داشت که ۷۲۴ پرواز آن تاخیر داشت. این آمار حاکی از ۴۶ درصد شاخص تاخیر ۳۰ دقیقه و بیشتر بوده که آن را در رتبه ششم قرار می‌دهد.

هواپیمایی تابان از ۱ هزار و ۷۲۲ پرواز خروجی با ۷۷۳ پرواز تاخیری مواجه شد و هواپیمایی معراج نیز از ۶۱۹ پرواز خروجی تعداد ۲۷۷ پرواز را با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه برقرار کرد. این دو ایرلاین به طور مشترک دارای ۴۵درصد شاخص تاخیر ۳۰ دقیقه و بیشتر بوده که در رتبه هفتم قرار گرفتند.

شرکت هواپیمایی قشم ایر ۱ هزار و ۸۸۲ پرواز خروجی داشته که ۸۳۴ پرواز آن تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه داشتند. همچنین شرکت هواپیمایی کیش‌ایر ۱ هزار و ۷۶۲ پرواز خروجی برقرار کرده که تعداد ۷۶۸ پرواز آن از تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه رنج می‌بردند. این دو ایرلاین با ۴۴ درصد شاخص تاخیر ۳۰ دقیقه و بیشتر در رتبه هشتم قرار گرفتند.

شرکت هواپیمایی نفت نیز از مجموع ۹۵۳ پرواز خروجی خود ۳۶۷ پروازش با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه صورت گرفته است. این آمار ۳۹ درصد شاخص تاخیر ۳۰ دقیقه و بیشتر را نشان می‌دهد که این هواپیمایی را در رتبه نهم قرار می‌دهد.

شرکت هواپیمایی ماهان با برقراری ۳ هزار و ۶۳ پرواز، تعداد ۹۴۸ پرواز آن با زمان تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه صورت گرفتند. در حقیقت ۳۱ درصد شاخص تاخیر ۳۰ دقیقه و بیشتر آن را در رتبه دهم قرار داد و به نوعی پروازهای خروجی این شرکت هواپیمایی کمترین تاخیر را در میان ۱۴ ایرلاین داخلی داشته است.
 
 
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.