| کد خبر: 105479 |

توافق بوئینگ برای تأمین مالی هواپیماهای ایران

تین‌نیوز| شرکت هواپیماسازی بوئینگ با یک بانک آمریکایی توافق کرده تا هواپیماهای خریداری شده توسط ایران را با مشارکت یک بانک ژاپنی تأمین مالی کند.به گزارش تسنیم، نیمه‌ماه جاری مدیر ارشد شركت هواپیماسازی بوئینگ با اعلام اینكه در مراحل نهایی معامله فروش بیش از 100فروند هواپیمای مسافربری به ایران هستیم، گفته بود: هیچ هواپیمایی در سال 2016به این كشور تحویل نمی‌شود. دنیس مویلنبورگ در حاشیه كنفرانسی درباره فناوری‌های آینده در شیكاگو افزود: براساس این معامله در سال 2016هیچ هواپیمایی تحویل نخواهیم داد.

تحویل این هواپیماها یك، 2و 3ساله است. اما این فرصتی قابل توجه برای ماست و من خشنودم كه ببینم ما در حال پیشرفت مداوم در این زمینه هستیم. وی تأكید كرد:‌ در مراحل نهایی كارهای مربوط به ساختار معامله با مشتریان ایرانی قرار داریم و در عین حال با دولت آمریكا در زمینه فرایند دریافت مجوز همكاری می‌كنیم.
یك منبع مطلع در دولت از توافق شركت هواپیماسازی بوئینگ با یك بانك آمریكایی جهت تأمین مالی خریدهای ایران از طریق یك بانك ژاپنی خبر داده است.

از زمستان سال گذشته به این سو وزارت راه و شهرسازی برای خرید بالغ بر 238فروند انواع هواپیمای ایرباس، بوئینگ و ای‌تی‌آر با شركت‌های فرانسوی و آمریكایی وارد مذاكره شده و تفاهمنامه‌هایی را در این رابطه امضا كرده است. حدود 100فروند از این هواپیماها بوئینگ، 20فروند ‌ای تی آر و حدود 118فروند نیز ایرباس است.
یكی از مشكلات این خرید تعلل آمریكایی‌ها برای صدور مجوز اوفك بود كه چندی پیش وزارت خزانه‌داری این كشور مجوز 17فروند را صادر كرد. نحوه تأمین مالی و موانع حقوقی یكی دیگر از مشكلات خرید هواپیماهاست كه به‌نظر می‌رسد بخشی از آنها در حال برطرف شدن است.

از سوی دیگر مدیر شركت هواپیماسازی بمباردیر كانادا از مذاكرات این شركت با ایران برای فروش هواپیما خبر داد و گفت: نگران به‌دست آوردن سهم خود از سفارشات جدید در ایران نیستیم. طبق گزارش گلوب‌اند میل، مدیر شركت هواپیماسازی بمباردیر كانادا گفت: این شركت در دنبال كردن فرصت‌های موجود در بازار ایران كمی دیر عمل كرده، اما بعد از لغو تحریم‌های كانادا علیه ایران، خواهد توانست به رقبای خود برسد.

وی اقدام استفان دیون، وزیر امور خارجه كانادا در اوایل امسال مبنی بر لغو تحریم‌ها را در كمك به دسترسی به بازار این كشور مفید خواند. بلمار گفت، هم‌اكنون تیم‌هایی از این شركت در ایران حضور دارند. درحالی‌كه شركت‌های ایرانی به‌دنبال مدرنیزه كردن صنعت حمل‌ونقل خود هستند، این شركت مستقر در مونترال فرصت‌هایی را برای فروش خدمات ریلی منطقه‌ای و فروش جت‌های مسافربری و هواپیماهای سری سی به ایران مشاهده می‌كند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.