| کد خبر: 105296 |

بلیت سفرهای زیارتی نایاب شد

تین‌نیوز| با وجود نزدیکی به تعطیلات عاشورا و تاسوعا که سال جاری مقارن با تعطیلات چهار روزه در پایان هفته است شاهد داغ شدن بازار فروش بلیت‌های شهرهای زیارتی چون مشهد و قم هستیم.

این در حالی است که برخی از سایت‌های فروش حتی از دو روز قبل از تعطیلات بلیت برای فروش ندارند و نرخ بلیت مربوط به صبح و عصر در روزهای قبل از تعطیلات متغیر است.

با این وجود نرخ سفر از تهران به قم با تاکسی از 12 هزار تومان در صندلی عقب شروع و تا 16 هزار تومان در صندلی عقب ادامه پیدا می‌کند.

این در حالی است که نرخ مربوط به اتوبوس معمولی برای مقصد قم 6 هزار تومان و اتوبوس درجه یک 12 هزار تومان است.

 برای سفر به شهر قم از مقصد تهران با قطار اتوبوسی باید نفری 5 هزار تومان، با قطار 6 تخته نفری 8 هزار تومان و برای سفر با قطار درجه یک 4 تخته باید نفری 12 هزار تومان هزینه کرد.

همچنین مشهد یکی دیگر از مقصدهای مسافرین در ایام سوگواری و تعطیلات پایان هفته به شمار می‌آید که برای سفر از تهران به مشهد با تاکسی برای نشستن در صندلی جلو 80 هزار تومان و در صندلی عقب 65 هزار تومان است.

با این وجود برای سفر به مشهد از مقصد تهران با اتوبوس معمولی باید 40 هزار تومان و با اتوبوس درجه یک 70 هزار تومان بای هزینه کرد.

اما در این میان سفر به مشهد با قطار لذت دیگری دارد که هزینه این سفر لذت بخش در این ایام از 50 هزار تومان شروع و تا 90 هزار تومان در قطار درجه یک ادامه دارد.

این در حالی است که برای یک سفر راحت به مقصد شهر زیارتی مشهد باید هزینه بالاتری را نسبت به سایر وسایل نقلیه پرداخت کرد که نرخ آن در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است و این نرخ از 200 هزار تومان شروع و تا 400 هزار تومان ادامه پیدا می‌کند.
 
 براساس این گزارش، این نرخ‌ها مربوط به روزهای قبل از تعطیلات است که هر چه به تعطیلات نزدیک می‌شویم بازار سیاه خرید و فروش بلیت نیز راه خواهد افتاد و شاهد افزایش نرخ بلیت‌ها برای مسافرین خواهیم بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.