| کد خبر: 10444 |

یک اتفاق عجیب؛ برخورد اتوبوس مسافران با ایرباس هواپیمایی ماهان ایر! + تصاویر

تین نیوز | یک دستگاه اتوبوس روز جمعه با ایرباس 310 هواپیمایی ماهان برخورد کرد.

روز جمعه هواپیمای ایرباس 310 هواپیمایی ماهان در فرودگاه امام خمینی (ره) دچار حادثه شد و نتوانست پرواز کند.

 

 
در این حادثه اتوبوس حامل مسافران که گفته شده به علت خواب آلودگی راننده کنترل خود را از دست داده بود به هواپیما برخورد کرده و باعث آسیب دیدگی به بدنه آن شده است.

 

 
این هواپیما دارای علامت ثبتی EP-MNX بوده و در سال 1990 ساخته شده است.

 
پیش تر نیز هواپیماهای فوکر 100 ایران ایر ، ایرباس آتا و ناوگان چند شرکت هواپیمایی دیگر نیز به علت خطای پرسنل زمینی دچار آسیب شده بودند. باتوجه به اینکه ناوگان هواپیمایی،سرمایه های کشور هستند و جایگزین کردن آن ها مستلزم هزینه های بسیار سنگین است، لزوم نگهداری هرچه بهتر از آنها بیش از پیش احساس می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا منظری 0 0

    با سلام با توجه به مشکلات طاقت فرسا برای تدارک هواپیما به لحاظ تحریم چرا باید عدم کنترل ایمنی در بخش هوایی فرودگاه و عدم نظارت دقیق و برخورد جدی با خطاکاران و عدم وجود آموزش صحیح و مستمر و ایجاد نظم موجبات خسارت به هواپیما را بوجود آورد این موضوعات که مربوط به تحریم نیست بلکه ناشی از عدم وجود مدیریت تخصصی و آگاهانه وبا نفوذ در صنعت هوانوردی می باشد و باید برای آن چاره ای اندیشید تا مجددا شاهد آن نباشیم. افزایش عبور و مرور هواپیماها در بخش هوایی فرودگاه موجب رفت و آمد روز افزون وسایل نقلیه زمینی به منظور خدمات رسانی به آنها شده است که عبور و مرور این وسایل نقلیه و بهره برداری از آنها همواره می تواند برای افراد و هواپیماها و سایر وسایل نقلیه زمینی در صورت عدم رعایت مقررات مخاطره آمیز باشد و ایمنی را آسیب پذیر نماید. به منظور اجتناب از سوانح و حوادثهمکاری جدی تمامی فعالان در بخش هوایی فرودگاه ها الزامی است. مدیریت(بهره بردار) فرودگاه به طور کلی مسئولیت عبور و مرور و بهره برداری از وسایل نقلیه زمینی در بخش هوایی فرودگاه را عهده دار است و در نتیجه بهره بردار فرودگاه در جهت برقراری ایمنی هوایی در مورد اجرای مقررات هوانوردی کشوری مسئول می باشد. به منظور ورود تمامی وسایل نقلیه زمینی و بهره برداری ایمن از آنها در بخش هوایی فرودگاه ها باید ضوابط و استانداردها و رویه ها و سیاست هایی که از جانب سازمان هوانوردی کشوری در چارچوب مفاد قوانین و مقررات تدوین و ابلاغ گردیده، اعمال شود. آنها باید دربرگیرنده موضوعات ورود وسیله نقلیه زمینی به بخش هوایی، گواهینامه بهره بردار، مقررات نحوه بهره برداری از وسیله نقلیه، مشخصات استاندارد وسیله نقلیه و تجهیزات مرتبط، تعیین علایم و نشانه های راهنما و نحوه بررسی تصادف و رسیدگی به تخلفات بهره برداران باشند. وجود ضوابط و رویه ها برای ورود ایمن و منظم وسایل نقلیه زمینی به منطقه جابجایی فرودگاه و بهره برداری در بخش هوایی برای فرودگاه های دارای گواهی الزامی است و همچنین آموزش های اولیه و حین خدمت در مورد ضوابط و رویه ها برای ورود و بهره برداری به / در بخش هوایی فرودگاه جهت کارکنان و رانندگان از ضروریات تلقی می گردد. عدم وجود آیین نامه مصوب بهره برداری وسایل نقلیه زمینی در بخش هوایی فرودگاه ها و اقدام بر مبنای دستورالعمل های یک شرکت نتوانسته پیشگیرانه باشد و در نتیجه سازمان هواپیمایی کشوری باید فرآیند تصویب آیین نامه اجرایی را انجام و بر نظارت های خود بیافزاید تا مدیران فرودگاه ها در انجام مسئولیت خود در زمینه ایمنی هوایی کوشا باشند.