| کد خبر: 103985 |

محدودیت تردد مینی‌بوسهای فرسوده درمحدوده زوج وفرد / نوسازی۵۰۰۰تاکسی

تین‌نیوز| عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از محدودیت تردد مینی‌بوس‌های فرسوده در محدوده زوج و فرد از ۳۰ مهر ماه امسال خبر داد.
 

ابوالفضل قناعتی با اشاره به راهکارهای مدیریت شهری برای نوسازی ناوگان فرسوده مینی بوس ها گفت: در شهر تهران هزار و ۲۵۰ مینی‌بوس فرسوده وجود دارد که تاکنون ۱۲۰ مینی‌بوس نوسازی شده اند. در حال حاضر صاحبان این مینی‌بوس ها می‌توانند مینی‌بوس فرسوده‌شان را ۱۰ میلیون تومان اسقاط کرده، ۲۰ میلیون تومان از شهرداری وام بلاعوض گرفته و با پراخت ۲ میلیون تومان یک دستگاه تاکسی نو دریافت کنند. همچنین افرادی که تاکید دارند حتما مینی بوس‌شان نوسازی شود می‌توانند به جز بهرمند شدن از امکانات اسقاط ۱۰ میلیونی و وام بلاعوض ۱۰۰ میلیون تومان از خودروسازانی که مینی‌بوس تولید می کنند وام با بهره ۱۲ درصد دریافت کرده و دوباره صاحب مینی بوس شوند.

قناعتی با تاکید بر اینکه ۹۰۰ مینی‌بوس فرسوده‌ای که در حال حاضر در شهر تهران در حال تردد است از ۳۰ مهر ماه امکان تردد در محدوده زوج و فرد را نخواهند داشت و باید هرچه سریع تر مینی‌بوس فرسوده خود را تعیین تکلیف کنند.

به گفته قناعتی در مسیرهایی که در حال حاضر مینی‌بوس‌ها در حال سرویس‌دهی هستند از خودروهای ون استفاده می شود.
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز گفت: تاکنون ۵ هزار تاکسی فرسوده در تهران با اولویت خروج تاکسی های پیکان نوسازی شده و پیش بینی می کنیم تا پایان سال ۵ هزار تاکسی فرسوده دیگر نیز نوسازی شوند.

وی همچنین از خدمات‌رسانی ۴۸۰۰ تاکسی به عنوان سرویس مدارس استثنایی خبر داد و گفت: این تاکسی ها به صورت رایگان به دانش‌آموزانی که دارای محدودیت جسمانی هستند خدمات‌رسانی می کنند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.