| کد خبر: 102946 |

تامین زمین از مشکلات عمده توسعه فرودگاهها در مازندران است

تین‌نیوز| مدیرکل فرودگاههای مازندران یکی از مشکلات اساسی توسعه فرودگاهها در استان های شمالی به ویژه مازندران را در حوزه تامین زمین معرفی کرد.

 

 استان مازندران به دلیل برخورداری از موقعیت های ممتازی مانند دریا ، جنگل ، جلگه و در پی آن تمایل بیشتر مسافران و گردشگران ورودی به این استان برای در اختیار داشتن ویلا ، سبب شده است تا اجرا و توسعه بسیاری از طرح های عمرانی در این استان به علت کمبود و گرانی زمین با مشکل مواجه شود.

سعدالله وطن خواه روز یکشنبه به خبرنگارایرنا گفت که فرودگاه های مازندران جزو فرودگاه های درآمد و هزینه ای است و برای توسعه فرودگاهها با مشکل کمبود و گرانی زمین در این استان روبرو هستیم در حالیکه استان های دیگر این مشکل را ندارند.

وی افزود : براساس عرف همکاری تمامی مسئولان از جمله نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، شهرداران و فرمانداران در حوزه تامین زمین می تواند به توسعه فرودگاهها دراین استان بینجامد

وی ادامه داد : درصورت تامین زمین شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور وظیفه دارد برای ساخت فرودگاه و توسعه آن در هرمنطقه ای برحسب نیاز برنامه ریزی و هزینه کند.

مدیرکل فرودگاههای مازندران در ادامه به نشستی که روز گذشته با حضور مسئولان مربوط به منظورحل مشکلات مالکان زمین های پیرامون فرودگاه نوشهردراین فرودگاه برگزارشد ، پرداخت و گفت : حدود چهارهکتار زمین در ضلع جنوبی دستگاه DVR وجود دارد که دراین نشست تصمیمات خوبی برای تعیین تکلیف این اراضی گرفته شد.

دستگاه کمک ناوبری یا DVR درسال 1393 با هدف افزایش ایمنی پروازها و جلوگیری از لغو پروازها در شرائط نامناسب جوی در فروگاه نوشهر راه اندازی شد و حدود چهارهکتار زمین متعلق به اشخاص در ضلع جنوبی فاصله نزدیک این دستگاه وجود دارد و برای ایمنی پروازها سال های مدیدی است که به مالکان اجازه فروش و یا ساخت و ساز در این اراضی را نمی دهند.

مدیرکل فرودگاههای مازندران گفت : اگر قرار است شاهد فضای بی خطر پرواز و پوشش آنتن دهی مناسب دستگاه DVR در فرودگاه نوشهر باشیم باید وضعیت این زمین ها تعیین تکلیف و اجازه هیچ گونه ساخت و سازی به مالکان آن ها داده نشود.

وطن خواه ، تملک این میزان اراضی از سوی شرکت مادرتخصصی فرودگاههای کشور را جزو یکی از مصوبه های این نشست دانست و ادامه داد : برهمین اساس شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور متعهد شده که به مدت چهارماه وضعیت این اراضی را مشخص و از مالکان واقعی آن ها تملک کند.

مدیرکل فرودگاه های مازندران در ادامه با بیان آنکه زیرساخت های لازم برای پروازهای داخلی در فرودگاههای این استان بویژه غرب مازندران وجود دارد ، گفت : با رایزنی های صورت گرفته و همکاری مسئولان منطقه با شرکت های هواپیمایی درپی استفاده از هواپیماهای باریک پیکر متناسب با فرودگاهها در این استان هستیم .

وطن خواه ابراز امیدواری کرد که با تحقق این مهم به زودی شاهد گسترش پروازها طبق تقاضا های صورت گرفته در مسیرهای پرواز بندرعباس آباد و شیراز در فرودگاههای این استان باشیم. استان مازندران دارای سه فرودگاه در ساری ، نوشهر و رامسر است .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.