| کد خبر: 102941 |

◄ رونق ترانزیت ریلی با همکاری بخش خصوصی

تین‌نیوز

| مراسم امضای قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر خشک آپرین، صبح امروز در محل ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این مراسم که به‌منظور رونمایی از قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر خشک آپرین برگزار شد، محسن پورسیدآقایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مديرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ايران و نمایندگانی از شرکت پرس، برنده مناقصه سرمایه‌گذاری در بندر خشک آپرین حضور داشتند.

پورسیدآقایی در این مراسم، ضمن تشکر از شرکت‌هایی که در این مناقصه شرکت کردند، تشکر ویژه‌ای از شرکت پرس داشت و اعلام کرد، این قرارداد تأثیرات بسیار مثبتی در حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل خواهد داشت.

همچنین نماینده شرکت پرس نیز در سخنانی از تاریخچه شرکت متبوعش گفت: در ابتدا، لازم می‌دانم با توجه به اینکه شرکت پرس یکی از طرفین این قرارداد و مجری این طرح است تاریخچه مختصری از فعالیت‌های این شرکت را به عرض شما عزیزان برسانم.

تأسیس شرکت پرس اساساً به‌منظور کار در حوزه راه‌آهن بود، دایی بنده وقتی 55 سال پیش این شرکت را تأسیس کردند، حمل‌ونقل کالا را مدنظر داشتند، بلافاصله بعد از تأسیس شرکت از اقداماتی که در سال‌های بعد انجام گرفت حمل‌ونقل کالا با راه‌آهن از جلفا تحت ترانزیت داخلی بود که در آن زمان با عقد قراردادی در مرحله اول سالیانه حداقل 20 هزار و در مرحله بعد سالیانه 30 هزار حمل‌ونقل بار را انجام دادیم.

از دیگر اقدامات ما در حوزه راه‌آهن انتقال کالای سردخانه‌ای از طریق جلفا به تهران بود که با سیستم واگن به واگن و از واگن‌های شوروی به واگن‌های ایرانی انتقال کالا را انجام دادیم، هم‌زمان با این همکاری‌ها با راه‌آهن،  شرکت پرس به‌عنوان اولین شرکت در دنیا راه‌آهن ترانسی‌تری را از ژاپن به جلفا را راه‌اندازی کرد و انتقال کانتینر به اروپا را از همین خط پیگیری کردیم.

در سال 1967 برای اولین‌بار کالا از ژاپن توسط واگن به جلفا آورده شد، بعد از آن در سال 1970 شروع کردیم به‌ جایگزینی کانتینر به‌جای واگن و شرکت پرس اولین شرکتی بود که کانتینر را وارد ایران کرد.

در واقع در زمانی که در ایران تخلیه و بارگیری از طریق کانتینر مرسوم نبود، شرکت ما این کار را انجام داد و پایه‌گذار مرحله جدیدی در ترانزیت و حمل‌ونقل کالا بود.

این‌ها بخش کوچکی از فعالیت‌ها و اقدامات شرکت پرس بود که بعد از انقلاب صورت گرفت، در حال حاضر امیدواریم که با امضای این قرارداد بتوانیم نه‌تنها تخلیه و بارگیری کانتینرها بلکه در زمینهٔ حمل کالا به تهران و طرح سیستم لجستیکی و بسیاری از اقدامات دیگر با همکاری نهادهای مربوطه فعالیت‌های مفیدی داشته باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.