| کد خبر: 102912 |

طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه دریایی در ۳ بخش مجزا حمایت می‌شوند

تین‌نیوز| با نزدیک شدن به دومین دوره از برگزاری جشنواره "ملی دریا مسیر پیشرفت" طرح ها و دست‌آوردهای فناورانه دریایی در 3 بخش شرکت‌های دانش‌بنیان ، سازمان‌ها و ارگانها دریایی و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی دریایی بررسی خواهد شد.

 

 بخش مهمی از فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی توسعه فناوری‌های کلیدی دریایی است، این آیین‌نامه در جهت انتخاب طرح ها و دستاوردهای فناورانه برتر در حوزه صنایع دانش بنیان دریایی تدوین شده است.

در این راستا شناسایی طرح‌ و دستاوردهای مناسب امری مهم است. بر طبق این آیین نامه، طرح های ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" در حوزه های مختلف صنایع دریایی دریافت و در نهایت در سه بخش شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی، سازمان‌ها و ارگانهای دریایی همچنین دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی دریایی بررسی خواهند شد. 
 
روال اجرایی ارزیابی طرح‏ها و دستاوردها
بهنام رضایی دبیر کارگروه ترویج و آموزش ستاد دانش بنیان دریایی با اشاره به روال اجرایی ارزیابی طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی گفت: برای ارزیابی و داوری در طرح‌های فناورانه ارسالی به دبیرخانه جشنواره، کمیته ای در جشنواره تشکیل شده و روند ارزیابی و داوری پیگیری خواهد شد.طرح‌های دریایی توسط کمیته پذیرش اولیه شده و برای ارزیابی تصمیم گیری خواهد شد. 

 
رضایی با بیان اینکه طرح می‌بایست در جهت توسعه فناوری های دریایی بوده و یا منجر به توسعه فناوری شود بیان کرد: ضمن آنکه طرح باید در اقتصاد و چشم انداز آتی قابل استفاده باشد می‌بایست با مدارک و مستناد کامل توجیه اقتصادی داشته باشد. 

 
دبیر کارگروه ترویج و آموزش ستاد دریایی معاونت علمی با تاکید بر اینکه بازار محصولات ارائه شده می‌بایست مشخص شده باشد بیان کرد: از سوی دیگر ملاک‌های ارزیابی محصولات و دستاوردهای دریایی اراده شده بر پایه دیدگاه فناورانه و  برطرف کردن نیازات دریایی کشور است که در نهایت  در 3 حوزه  به صورت مجزا داوری و ارزیابی خواهند شد و در هریک از بخش های فوق، سه طرح  و سه محصول برتر پس از داوری انتخاب خواهد شد.
 
 
 
آیین نامه طرح و دستاوردهای فناورانه دریایی در دومین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.