| کد خبر: 102902 |

قالیباف:

ارتقای کیفیت زندگی و کاهش آلودگی هوا اولویت های اصلی شهرداری تهران است

تین‌نیوز| شهردار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه ناوگان حمل ونقل شهری در پایتخت گفت: ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و کاهش آلودگی هوا اولویت های اصلی مدیریت شهری در کلانشهر تهران است.

 

محمد باقر قالیباف روز یکشنبه در آیین بهره برداری از 58 دستگاه واگن مترو، ورود اولین سری اتوبوس های تک کابین و راه اندازی سری نوین اتوبوس های برقی که در مجموعه واگن سازی باقرشهر برگزار شد افزود: مهمترین چالش فعلی شهر تهران، آلودگی هوا و آلودگی صوتی است که این دو مشکل باید براساس یک برنامه علمی مدون و هدفمند حل و فصل شوند.
وی اظهار کرد: شهرداری تهران یک برنامه جامع، علمی و کاملا عملیاتی در این زمینه تهیه و تدوین کرده است.
شهردار تهران افزود: دولت اگر مسئولیت کاهش آلودگی هوای پایتخت را به شهرداری بسپارد، با اجرای طرحی علمی، آلودگی هوای تهران را در یک دوره زمانی مشخص به صورتی محسوس و قابل توجه کاهش خواهیم داد.

ساخت و بهره برداری از 58 واگن مترو با اعتبار دو هزار میلیارد ریال
قالیباف در ادامه با اشاره به بهره برداری از 58 واگن برای استفاده در مترو تهران خاطر نشان کرد: واگن های فوق با اعتبار دو هزار میلیارد ریال ساخته شده وبیشتر آنها در خط سه مترو تهران بکار گرفته می شوند.
شهردار تهران افزود: با بکارگیری این تعداد واگن ظرفیت جابجایی مترو تهران روزانه 300 هزار نفر افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه احداث 100 کیلومتر خط مترو تا نیمه اول سال 96 اولویت اصلی شهرداری تهران در بخش توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است گفت: توسعه حمل و نقل شهری نقشی بسیار مهم و قابل توجه در کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوای شهر تهران دارد.

قالیباف افزود: شبکه مترو شهر تهران ماهیانه دو هزار میلیارد ریال هزینه دارد که با توجه به محدودیت های مالی دولت و تحریم های ظالمانه اداره و توسعه شبکه مترو تهران با استفاده از سرمایه گذاران داخلی و بهره مندی از ظرفیت جوانان تحصیل کرده و شرکت های دانش بنیان داخلی مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است.

وی همچنین به حادثه غم انگیز مترو کیانشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیش از 20 هزار نفر در ساخت و توسعه مترو در عمق زمین تلاش شبانه روزی می کنند باید زوایای مختلف این حادثه بصورت کارشناسی بررسی شود تا در آینده از وقوع حوادث مشابه پیشگیری کنیم.

قالیباف در ادامه به نوسازی 60 دستگاه اتوبوس برقی ناوگان اتوبوسرانی تهران اشاره و خاطر نشان کرد: نوسازی و مدل سازی این اتوبوس ها که در گذشته از رده خارج شده بودند با سرمایه گذرای اندک و توان داخلی نمادی از مدیریت جهادی و اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرداری تهران است.

آیین بهره برداری از 58 دستگاه واگن مترو، ورود اولین سری اتوبوس های تک کابین و راه اندازی سری نوین اتوبوس های برقی ناوگان حمل و نقل شهری تهران روز یکشنبه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، هابیل درویشی مدیرعامل مترو و جمعی از مدیران شهری در کارخانه واگن سازی تهران واقع در باقر شهر برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.