| کد خبر: 102891 |

فرانسه؛ مصر را مجهز به شناور حمل بالگرد کرد

تین‌نیوز| کشتی سازی DCNS فرانسه –شناور حمل بالگرد از نوع Landing Helicopter Dock LHD موسوم به Anwar El Sadat را به نیروی دریایی مصر تحویل داد.
 

روز گذشته شناور حمل بالگرد موسوم به Anwar El Sadat  طی مراسمی با حضور مدیرعامل گروه کشتی سازی DCNS و جمعی از مقامات و مسئولان نیروی دریایی دو کشور مصر و فرانسه به نیروی دریایی مصر تحویل داده شد.

بر اساس این گزارش، DCNS تا سال 2020 با مجهز کردن ناوگان مصر به هفت فروند کشتی جنگی جدید در مدرن سازی سیستم دفاعی مصر مشارکت قابل توجهی خواهد داشت.

در دهم اکتبر سال 2015، کشتی سازی DCNS فرانسه قراردادی با وزیر دفاع مصر به امضا رساند که به موجب آن می بایست دو فروند LHD از نوع two Mistral-class را در اختیار نیروی دریایی مصر دهد.

 قابل ذکر است: LHD Gamal Abdel Nasser اولین شناور حمل بالگرد در دوم ژوئن سال جاری میلادی تحویل داده شد و LHD Anwar El Sadat  دومین شناور ازنوع LHD در شانزدهم ستامبر سال جاری میلادی به  نیروی دریایی مصر تحویل داده شد.

این گزارش ادامه داد: از ژوئن سال جاری میلادی 180 ملوان مصری آموزش هایی در سنت-پترزبورگ روسیه بر روی این نوع LHD دریافت کردند.

شناور LHD از نوع Mistral-class با داشتن 199 متر طول و سرعت بیش از18 knot به دلیل برخورداری از قابلیت گردندگی قادر به انجام دادن ماموریت های نظامی در سطح گسترده و همچنین حمل نیرو، تجهیزات و بالگردهای سنگین است.

این شناور به سیستم رانش الکترونیکی و همچنین به یک بیمارستان روی عرشه  نیزمجهز است که می تواند ماموریت های انسانی در سطح وسیعی را انجام دهد.

شایان ذکر است، محصول همکاری دو کشتی سازی DCNS و STX فرانسه سه فروند شناور LHD -Mistral, Tonnerre و Dixmude است که  در سالهای 2006،2007 و 2012 به نیروی دریایی فرانسه تحویل داده شدند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.