| کد خبر: 102876 |

فرصت برنامه‌ریزی تخصصی برای رشد حوزه‌های مختلف راه وشهرسازی ایلام فراهم شد

تین‌نیوز| مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری ازاین اداره کل گفت: با این انتزاع فرصت اجرای برنامه‌های راهبردی و اصلی در بهبود راهسازی و رفع مشکلات موجود درحوزه‌های مختلف مسکن و شهرسازی در ایلام فراهم می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد افزایش اعتبار برای تامین ماشین آلات راهداری به‌روز و استاندارد و افزایش ایمنی راه‌های ایلام خصوصا در فصل زمستان باشیم.
 

سید کمال الدین میرجعفریان، مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام  با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری ازاین اداره کل عنوان کرد: با این انتزاع بهره‌بردار و متولی نگهداری راه‌ها یک اداره کل می‌شود و فعالیت‌های راهداری را که متناسب با حمل و نقل جاده‌ای است، ساماندهی می‌کند.

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام با اظهار امیدواری از تکمیل ساز و کارهای قانونی طرح انتزاع راهداری از اداره‌های کل راه و شهرسازی استان‌‌ها گفت: با این انتزاع می توانیم امیدوار باشیم که منابع مالی و نیروی انسانی بیشتری به راهداری اختصاص یابد و اداره کل راه و شهرسازی نیز این فرصت را پیدا می‌کند که فارغ از مشغولیات زمان‌بر راهداری به تدوین برنامه‌های بومی راهبردی حوزه‌های مختلف راهسازی، شهرسازی، مسکن مهر و بازآفرینی شهری اقدام کند.

وی به کوهستانی بودن استان ایلام و دشواری‌های خاص عملیات راهداری دراین استان اشاره کرد و توضیح داد: سال گذشته با بارش‌های سیل‌آسا دراستان مواجه شدیم که خسارات زیادی را به ابنیه و راه‌ها وارد کرد. همچنین با وجود تردد بالای جمعیت زائرین و خودروهای سواری و حمل و نقل عمومی ایام زیارت اربعین و نیز بارندگی‌های پاییزی و زمستانی کوچک‌ترین وقفه درتردد پیش نیامد و حتی در ریزش‌های سنگین جاده‌ها درفصل زمستان توانستیم با همت شبانه‌روزی راهداران درکمترین زمان پل‌های موقت را جایگریت پل‌های آسیب‌دیده کنیم و به جرئت می‌توان گفت که سال گذشته درسخت ترین بحران‌ها قطع تردد نداشتیم.

میرجعفریان به آمادگی راهداران ایلام برای استقبال از ایام زیارت اربعین و مقابله با بحران‌های سیل و بارش پاییزی و زمستانی اشاره کرد و افزود: اکنون به طور مستمر راهداران ایلام درحال لکه‌یری و ایمن سازی محورهای مواصلاتی هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه هنوز به طور کامل چارت سازمانی اداره‌های کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پس از تحولات اخیر مشخص نشده، گفت: خوشبختانه درسه سال اخیر با حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی بخش زیادی از نواقص تجهیزاتی درحوزه راهداری استان برطرف شده است. درعین حال با کمبود محسوس ماشین‌آلات استاندارد و به روز مواجهیم که امیدواریم این مشکل نیز به زودی رفع ‌شود.

تلاش برای ایمن سازی حاشیه راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز
همچنین مهرداد جهانی، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای ایلام به تلاش راهداران استان برای ایمن سازی حاشیه ها و رفع نقاط حادثه‌خیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم با ادغام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پوشش یک اداره کل شاهد افزایش ایمنی راه‌های استان و هماهنگی بیشتر این دو حوزه برای خدمت‌رسانی بهتر باشیم.
جهانی با بیان اینکه قرار است درمرحله اول ۱۷۰ نیروی عملیاتی راهداری از اداره کل راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل شود، افزود: درمرحله بعد نیروهای پشتیبان راهداری نیز به این مجموعه وارد می‌شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام عنوان کرد: برای سهولت تردد زائران اربعین درحال تعریض محورها و رفع نقاط حادثه‌خیز هستیم. همچنین با توجه به اینکه سال گذشته تعدادی از زیرساخت‌ها از جمله پل‌ها به شدت آسیب دیدند با جلب اعتبار راهداری درحال بهسازی پل‌ها هستیم. ضمن اینکه آسفالت باند دوم خروجی ایلام و مهران درحال انجام است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.