| کد خبر: 102831 |

بزرگ‌ترین اشکال فنی بزرگراه دو طبقه برطرف می‌شود

وعده اصلاح ترافیکی پل صدر

تین‌نیوز| در حالی که بزرگراه طبقاتی صدر به دلیل پیش‌بینی دسترسی‌های متعدد به این پل طبقاتی در تحقق هدف اولیه خود مبنی بر «تکمیل مسیر کمربندی بزرگراهی در شمال پایتخت» ناکام مانده است، معاون حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران اعلام كرد بعد از اطلاع‌رسانی كامل به مردم، مسیرهای دسترسی اضطراری به پل صدر در ساعت پیك ترافیك بسته خواهد شد.

سید مازیار حسینی محدودیت مسیرهای دسترسی به بزرگراه طبقاتی صدر را اقدامی ضروری در راستای کنترل ترافیک دانست که به تنظیم عبور‌و‌مرور در این معبر منجر خواهد شد. وی با اشاره به اینكه مقدمات این تغییر در حال انجام است، گفت: شركت كنترل ترافیك شهر تهران در حال پیگیری موضوع و مذاكره با نهادهای مرتبط به ویژه پلیس راهور است.
 

به گفته حسینی، این اقدام تنها در راستای جبران اقدام اشتباه مبنی بر گشایش دائمی مسیرهای اضطراری بزرگراه طبقاتی صدر نیست، بلکه هدف اصلی و مهم‌تر آن، انتظام بخشی و مدیریت ترافیک شهری است. وی با بیان اینکه شهروندان باید بدانند در چه زمانی از چه مسیری تردد کنند تا زیر فشار ترافیک سنگین قرار نگیرند، افزود: اگر یك مسیر در زمان‌های نامشخص باز یا بسته شود، این موضوع باعث سردرگمی شهروندان خواهد شد.

اما دسترسی‌های اضطراری به بزرگراه طبقاتی صدر باید تنها در ساعات مشخص پیک ترافیک مسدود شود که اطلاع‌رسانی لازم درباره این تصمیم انجام خواهد شد. معاون شهردار تهران یادآور شد: نکته مهم این است که نباید ساعت پیک ترافیک در هر روز تغییر کند، بلکه باید مسیرهای دسترسی به طبقه دوم بزرگراه صدر روزانه در یک بازه زمانی مشخص بسته و در بقیه ساعات باز باشد تا سردرگمی شهروندان به بار ترافیکی نیفزاید. البته با توجه به آمارها ساعت پیک ترافیک این معبر در صبح و عصر مشخص است.

در صورت تحقق این وعده، صرف نظر از اینکه احداث بزرگراه دو طبقه مدل منسوخ توسعه معابر بزرگراهی در دنیا محسوب می‌شود، ترافیک سنگین در مسیر طبقه دوم بزرگراه صدر که قرار بود نقش کمربندی داشته باشد و به تردد پرسرعت اختصاص یابد، تا حدی علاج خواهد شد. اما به نظر می‌رسد برای اینکه مشکل ترافیک و کاهش سرعت تردد در این مسیر به کلی حل شود، شهرداری و پلیس راهور تهران بزرگ باید جسارت بیشتری به خرج دهند و نسبت به انسداد کامل دسترسی‌های اضطراری بزرگراه صدر در تمام اوقات شبانه‌روز اقدام کنند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.