| کد خبر: 102819 |

رشد ۱۲۰ درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو

تین‌نیوز| مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران گفت: اجرای طرح کاهش توسط پلیس راهور و شهرداری تهران موجب شده است تا مراجعه مالکان خودرو در شهریور ماه به مراکز معاینه فنی رشد 120 درصدی نسبت به ماه قبل داشته باشند.
 
سید نواب حسینی منش اظهارکرد: با توجه به افزایش مراجعات شهروندان، تعدادی از مراکز در روزهای جمعه فعال هستند و به طور میانگین روزانه سه هزار و 500 خودرو به مراکز 13 گانه معاینه فنی مراجعه می کنند.

به گفته حسینی منش برخلاف ماه های پایانی سال که ازدحام جمعیت موجب انتظار سه تا چهار ساعته در صف های معاینه فنی می شد در حال حاضر شهروندان زمان کمتری را در صف منتظر می مانند.

وی مراکز بیهقی، سراج، آبشناسان و نیایش را به عنوان شلوغ ترین و مرکز چمران واقع در شهر ری را به عنوان خلوت ترین مرکز معاینه فنی پایتخت برشمرد.

حسینی منش یادآور شد: براساس آمار پلیس، تاکنون یک میلیون و 200 هزار خودرو پلاک تهران برگه معاینه فنی دریافت کرده اند و 600 هزار خودرو باقی مانده اند که امیدواریم در روزهای پایانی نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی پایتخت با بیان اینکه همه ساله میزان مراجعه به مراکز شمالی زیاد و مراکز جنوبی خلوت تر بوده است افزود: سیستم نوبت دهی مراکز معاینه فنی به منظور جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان و توزیع مراجعات به مراکز خلوت تر، تا 2 هفته آینده اجرایی می شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس شهروندان می توانند با ورود به سامانه، مراکز مورد نظر یا مراکزی که توسط سیستم به آنها پیشنهاد می شود را انتخاب و هزینه آن را پرداخت کنند.

حسینی منش با اشاره به اینکه با دریافت نوبت قبلی نیازی به ماندن در صف عمومی انتظار نیست تأکید کرد: در صورتی که شهروندان به هر دلیل موفق نشدند در نوبت خود مراجعه کنند هزینه پرداخت شده سوخت نمی شود اما باید مجددا نسبت به دریافت نوبت قبلی اقدام کنند.

با اجرای طرح کاهش از ابتدای مهرماه خودروهای فاقد معاینه فنی با ورود به محدوده زوج فرد اعمال قانون شده و پیامک جریمه ای دریافت خواهند کرد.
طرح «کاهش» به منظور کاهش آلودگی هوای پایتخت از اول مهرماه جاری اجرا و بر اساس آن، در مرحله نخست اجرای این طرح داشتن معاینه فنی برای همه خودروهایی که در سطح شهر تردد می کنند الزامی است.

بر این اساس خودروهای فاقد معاینه فنی که از تاریخ 15 شهریور ماه وارد محدوده ترافیکی زوج و فرد شوند، پیامک ارشادی دریافت می کنند.

این پیامک های ارشادی (هشدار برای لزوم گرفتن معاینه فنی) تا اول مهرماه همزمان با آغاز طرح ترافیکی کاهش برای مالکان خودروهای متخلف ارسال و در آنها به رانندگان توصیه می شود تا پایان شهریورماه برای دریافت معاینه فنی به مراکز 13 گانه معاینه فنی در پایتخت مراجعه کنند.

طبق اعلام شهرداری تهران از ابتدای مهر ماه نیز، با ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده زوج و فرد پیامک اعمال قانون تخلف و ثبت جریمه 500 هزار ریالی خودرو برای مالک ارسال می شود.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.