| کد خبر: 101592 |

معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد:

تاکید بر کاهش حوادثترافیکی در تفاهم‌نامه بین دو وزارتخانه

تین‌نیوز| محمدحاجی آقاجانی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر این نکته که امکان کنترل مرگ پنهان در کشور وجود دارد گفت: بدون شک در صورت اجرای برنامه‌های مشترک می‌توان جامعه را در برابر این خطر نیز ایمن کرد.

سید علی‌اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امضای تفاهم‌نامه مشترک درخصوص کنترل بیماری‌های غیرواگیر و همچنین همکاری‌های بین بخشی بین دو وزارتخانه راه و شهرسازی و بهداشت با بیان اینکه بالاترین میزان مرگ در کشور بر اثر حوادث رانندگی است گفت: با توجه به این امر مهم باید بگوییم که خوشبختانه این مشکل قابل پیش‌گیری بوده و دانش مربوط به آن در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد.

وی با تأکید براینکه روزانه در کشور به میزان کشته‌شدگان سقوط یک هواپیما شاهد مرگ و میر افراد در جاده‌ها هستیم گفت: این مسئله به عنوان مرگ پنهان در کشور شناخته می‌شود که امید است با امضای این تفاهم‌نامه تا حد بالایی کاهش یابد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین رسیدگی به وضعیت سلامت مناطق حاشیه‌ای را دومین موضوع مهم مورد بحث و پیگیری در این جلسه دانست و گفت: درحال حاضر وزارت بهداشت دارای واحدهای بهداشت استیجاری در این مناطق است که درخواست داریم با کمک وزارت راه و شهرسازی این واحدها خریداری یا در بخش های دیگری ساخته شود تا خدمات بهداشتی نزدیک به ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از حاشیه‌نشینان  کشور در شرایط بهتری ارائه شود.

این مقام مسئول با اشاره به این مطلب که ما در سطح بین‌المللی متعهد به کاهش ۲۵ درصدی مرگ‌های ناشی از بیماری‌های غیرواگیر هستیم گفت: تحقق این هدف نیز مستلزم اجرای برنامه‌ای دقیق و دو جانبه بوده که امید است با توانمندسازی رانندگان به انجام برسد.

سیاری همچنین در حاشیه برگزاری این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: برای کاهش، پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر سندی در کشور به تصویب رسیده و توسط ریاست جمهوری ابلاغ شد. از آنجایی که میزان حوادث رانندگی در ایران و مرگ افرادی که در اثر این حوادث فوت می‌کنند بالا بود ما سیاستی را علاوه بر اهدافی که در بیماری‌های غیر واگیر بود دراین سند آورده و طی تفاهم‌نامه‌ای در این جلسه به امضا رساندیم.

این مقام مسئول کاهش حوادث ترافیکی و ایجاد جامعه‌ای ایمن را از اهداف مهم این تفاهم‌نامه بیان کرد و افزود: ما قصد داریم در زمینه توانمندسازی مردم در زمینه حوادث و وقایعی که خود آنها باید از خود صیانت کنند و همچنین مقررات، نظم، انضباط اجتماعی، کاهش آسیب‌ها با وزارت راه و شهرسازی همکاری داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت از حدود ۱۵ سال گذشته تا کنون بحث مربوط به اورژانس‌های بین راهی را شروع کرده و سیاست حاضر شدن بر بالین بیمار ظرف مدت ۸ دقیقه را دنبال کرده است.

به گفته سیاری توسعه این سیاست در بین جاده‌ها به دلیل گستردگی کشور امری ضروری بود که خوشبختانه به انجام رسید.

وی در ادامه اضافه کرد: درحال حاضر آمبولانس‌های تحت عنوان ۱۱۵ و هلی‌کوپترهای امدادی نیز در این بخش درحال خدمت‌رسانی هستند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت همچنین اظهار کرد: تا سال گذشته اورژانس ۱۱۵ در روستاها فعال نبود که خوشبختانه هم‌اکنون در حال خدمت‌رسانی است.

به گفته این مقام مسئول بحث کشوری کردن اورژانس نیز موضوع مهم دیگری در این جلسه بود که امید است با تحقق کامل آن بتوانیم با شبکه بهداشت و درمانی گسترده‌تری خدمات‌رسانی کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.