| کد خبر: 100439 |

ساختار جدید وزارت راه و شهرسازی اعلام شد

◄ تشکیل معاونت حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی

ساختار جدید سازمانی وزارت راه و شهرسازی با تغییراتی نسبت به چارت گذشته ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز ، مهمترین تغییر اتفاق افتاده در ساختار جدید تعریف شده برای وزارت راه و شهرسازی، اضافه شدن معاونت حمل ونقل و حذف معاونت راه روستایی است.

به نظر می رسد عقبه این تصمیم به روزهای آغازین وزارت عباس آخوندی و حتی پیش از آن برمی گردد. آخوندی در اولین سخنانش در روز کسب رای اعتماد در مجلس بیش از هر چیز از اهمیت حمل ونقل و اقتصاد حمل ونقل سخن گفت.

 او همان روز اعلام کرد که با توجه به سرمایه گذاری عظیم انباشته شده در صنعت حمل ونقل، افزایش کارایی و کاهش مخاطرات جاده ها یکی از اصول برنامه هایش است.

وزیر راه و شهرسازی اعتقاد دارد صنعت حمل ونقل و ساختمان بیش از 10 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را شکل می دهد اما سهم آنها در بازار سرمایه حدود صفر است و در واقع می توان گفت، درهای سرمایه ایران هنوز به صنعت حمل ونقل گشوده نشده است.

حالا همین نگاه منجر به تشکیل یک معاونت خاص برای حمل ونقل در وزارت راه و شهرسازی شده که طبیعتا سکاندار آن باید در همه شقوق حمل ونقلی از جمله هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای اشراف داشته باشد که به نوعی جانشین وزیر در این حوزه محسوب می شود.

 
در چارت سازمانی جدید که تاریخ ابلاغ آن دهم مردادماه مرقوم شده و تا کنون خبری از آن منتشر نشده بود، معاونت اقتصاد و برنامه ریزی قبلی تفکیک، و به دو معاونت حمل و نقل و معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع ایجاد و معاونت راه روستایی حذف شده است.

 

سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی عمومی، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواشناسی کشور، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران،  شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، مرکز تحقیقات راه و مکسن و شهرسازی و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از جمله سازمان ها و شرکت ها و مراکز، بخشی از ساختار جدید وزارت راه و شهرسازی هستند.
 
شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، شورای عالی شهرسازی و معماری، ستاد ملی بازآفرینی پایدار، کمسیون ایمنی راه ها، شورای عالی ساماندهی مبادی ورودی و خروجی و شورای عالی هواپیمایی کشوری، 7 شورا هستند که در ساختار جدید این وزارتخانه جا گرفته اند.

تغییرات دیگری نیز در سایر زیربخش ها صورت گرفته که به صورت مشروح در تصویر پیوست آمده است.
 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    با سلام کسی نمیداند این تغییر ساختار نجات مسکن است یا انحلال راهداری آنچه محرز است راهداری داره ورشکست میشه و با تغییر ساختار درست نمیشه اگر اعتباری پایدار همچون اجرای قانون عوارض بر سوخت جهت انجام امورات راهداری تامین نشود دیری نمیپاید که کسی پیدا نشود که سنگی را از روی جاده بردارد

  • روح الله 0 0

    این چارتی که پیوست متنه مربوط به زمان آقای نیکزاده چارت جدید نیست. تین نیوز: ممنون اصلاح می شود.

  • سیدوکیلی 0 0

    ایجاد مرکز توسعه یکی از نکات جدید چارت در زیر مجموعه وزیر است. انشالله درنقش یک مرکز برنامه ریزی راهبردی برای وزارت خانه عظیم راه و شهرسازی ایفای نقش نماید

  • مجید 0 0

    وضعیت راهداری در شهرستانها روز به روز بدتر میشه و تمام هم و غم شده مسکن اگه انتزاع انجام نشه وضعیت راهداری به درجه قرمز خواهد رسید

  • 0 0

    معاونان ادارات راه وشهرسازی بعنوان مسئول در راه وشهرسازی می مانند و روسا انتقال پیدا می کنند

  • 1 0

    چارت ادارت استان و شهرستان ابلاغ شده میشخ اونو بزارید

  • 0 0

    سلام خواهشاً اگه درمورد نحوه انتزاع و زمان اجراء اطلاعاتی دارین اعلام فرمایید.

  • 0 0

    آقای دکتر تقی زاده یه فرد مطالعاتی و تحقیقاتی است. سابقه نشون داده در اجرا حرفی برای گفتن ندارند. ایشون برای مرکز تحقیقات مناسبترین فرد هستند ولی برای این معاونت نیازمند یک آدم راهبردی هستیم که تجربه کار کلان در بخش حمل و نقل را داشته باشه. آقای دکتر آخوندی نشون داده با اینکه خودشان فردی چند وجهی و متفکرند ولی نقطه ضعفشان در انتصاباتشان است. سازمان بنادر بحران مدیریت دارد تا حدی که رییس سازمان حکم تغییرش هم خورد. در جاده ای هیچ اتفاقی نیافتاده. در ریل فقط سر و صدا هست. هوایی هم که فرودگاهها ۴ مدیر عامل عوض کرده و فرودگاه امام هم که آش و لاشه و بحران در بحران. کشوری هم که تازه رئیسش عوض شده. حالا دکتر تقی زاده تو حمل و نقل اونم در چند ماه پایانی دولت چه میخواهد بکند نمیدانم.؟ برنامه ششم هم که جمع شدو رفت برای تصویب مجلس. به نظر من آب تو هاونگ کوفتن است. آقای وزیر باید بروند سراغ افراد عملگراو فرایند محور و البته راهبردی و کار کرده و امتحان پس داده. البته از دکتر تقی زاده عذر میخواهم. یه وقت ناراحت نشوند. واقعیت تلخ اینه که کارنامه دانشگاهی ها و افراد بیرون بخش کاملا شکست خورده و بی اعتباره. الان هم مدیران موفق مجموعه وزارت راه و شهرسازی مدیران بومی وزارت راه هستند که قبلا و در رده های قبلی هم موفق بودن. وزیر محترم و فکور باید فکری برای انتصابات بکنند. مشورت و دقت ضروری است و اسیر مدرک، دانشگاه و تیپ و قیافه وسمت استادی و…نشوند چیزی که بخش مسکن را نابود کرده و بخش راه راهم ازکار انداخته.

  • 0 0

    سلام دوستی که دکتر تقی زاده را فرد مطالعاتی و نه اجرایی خوانده نمیدانم در مورد ایشان درست فرموده یا نه؟ اما اگر به چارت نگاه کنید میبینید که این معاونت بیشتر بار مطالعاتی, تحقیقاتی و برنامه ریزی دارد نه اجرایی. بقیه مطالبشان دلسوزانه است. خوب است برای موفقیت وزیر خوب و زحمتکش وزارت راه و شهرسازی مورد توجه قرار گیرد. مخصوصا پاراگراف آخر. سازمانها و شرکتها به ثبات نیاز دارند و این برای موفقیت وزیر و دولت خیلی مهم و موثر است.

  • 0 0

    انتصاب دکتر تقی زاده در این معاونت با سوابق درخشان و موفق مدیریتی و تخصص های مرتبط بسیار بجا بوده و همانطور که ایشان شرکت رجا را ایجاد و مدیریت نمودند اینجا هم موفق خواهند بود.

  • مصطفي 0 0

    با سلام
    از نظر تصميم گيرندگان كلان دولت واقعا بحث ترانزيت و حمل و نقل جاده اي با اين حجم از سرمايه گذاري در گذشته يه متولي خاص كه تصميم گيرنده و سياست گذار باشد نياز ندارد ؟
    چرا حمل و نقل جاده اي به اين روز افتاد ؟
    سنخيت راهداري با ترانزيت و حمل و نقل چيست ؟
    اين همه نيروي آموزش ديده حوزه حمل و نقل چرا بايد در ادارات استاني راهداري و حمل و نقل جديد هرز بروند ؟