بازدید سایت : ۲۸۳۴۰
| کد خبر ۳۰۲۱۰۳
کپی شد

اختلال در سامانه های مرزهای مالزی مسافران را در هوا و زمین معطل کرد

رسانه های مالزی اعلام کردند اختلال فنی در سامانه های خودکار کنترل مرزی این کشور از عصر جمعه، موجب سرگردانی و معطلی هزاران مسافر در فرودگاه ها و گذرگاه های زمینی شده است.

اختلال در سامانه های مرزهای مالزی مسافران را در هوا و زمین معطل کرد
تین نیوز |

اداره مهاجرت مالزی امروز (شنبه) اعلام کرد این مشکل در پایانه های اصلی فرودگاه بین المللی کوالالامپور و گذرگاه های مرزی جنوبی با سنگاپور رخ داده است و موجب شده مسافران ناچار شوند به طور دستی و از طریق باجه های سنتی برای عبور از مرز اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، زکریا شعبان، رئیس اداره مهاجرت مالزی، با تأیید گستردگی این مشکل گفت: تعداد دقیق مسافران معطل شده مشخص نیست اما به طور قطعی ده ها هزار نفر مجبور به انتظار طولانی در باجه های دستی بوده اند.

وی افزود: در ایالت جوهور (مرز زمینی با سنگاپور)، بیشتر باجه های دستی به دروازه های خودکار تبدیل شده اند و همین مساله معطلی را بیشتر کرده است.

روزنامه استار مالزی این مشکل را «بدترین اختلال فنی تاریخ» توصیف کرده و نوشته است که بیش از ۲۰۰ دستگاه کنترل خودکار مختص دارندگان گذرنامه خارجی دچار اختلال شده اند.

همزمان، سازمان مهاجرت و گمرک سنگاپور نیز با هشدار نسبت به ادامه تأخیرها، از مسافرانی که قصد سفر به مالزی دارند خواست پیش بینی لازم برای زمان طولانی عبور از باجه های کنترل مدارک را در نظر بگیرند. این سازمان اعلام کرد مسافرانی که در مرز هستند و قصد بازگشت دارند می توانند از نیروهای مستقر کمک بخواهند.

آژانس کنترل و حفاظت مرزهای مالزی علت اصلی این اختلال را «مشکل در یکپارچه سازی داده ها» عنوان کرده و گفته این مشکل روند تطبیق داده ها در سامانه مهاجرت (MyIMMS) را مختل کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.