| کد خبر: 211361 |

تین نیوز گزارش می‌دهد؛

◄ زیان فاصله‌گذاری در پروازها از جیب مسافران تامین می‌شود؟

بیم این می‌رود که اجبار طرح فاصله‌گذاری در پروازها منجر به افزایش بهای بلیت هواپیما شود و ایرلاین ها قصد داشته باشند ضرر و زیان ناشی از کاهش ظرفیت پروازها را از جیب مسافران تأمین کنند، از همین رو اکثر مسافران مایل به پرداخت هزینه بیشتر نیستند.

تین نیوز

هزینه ضرر و زیان ناشی از فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها، طبیعتاً از مسافران جبران خواهد شد از همین رو بسیاری از ایرلاین های دنیا و حتی یاتا با ادامه این طرح مخالفت کرده و رعایت پروتکل های بهداشتی در فرودگاه و زدن ماسک و دستکش توسط مسافران را کافی میدانند.

به گزارش تین نیوز، در حال حاضر با افزایش مسافران و در راستای آن افزایش پروازهای داخلی؛ فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها به دلیل مقرون‌به‌صرفه نبودن، توسط شرکت‌های هواپیمایی رعایت نمی‌شود؛ به دنبال همین مسئله روز گذشته شاهد یکی از حاشیه سازترین پروازها بودیم.

گفته می‌شود، روز گذشته یک پزشک، در پرواز «تهران-بوشهر» پس از سوار شدن به هواپیما وقتی متوجه می‌شود فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشده است پس از استقرار بر روی صندلی خود با صدای بلند خطاب به مسافران و مهمانداران اعلام می‌کند که احتمالاً ناقل ویروس کرونا است تا کادر پرواز را مجاب به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کند که این موضوع حاشیه بسیار زیادی را به همراه داشت که در نهایت منجر به اخراج وی از پرواز شد.

این اتفاق در حالی صورت گرفت که روز دهم اردیبهشت‌ماه رضا جعفر زاده در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد: «ممنوعیت پر شدن بیش از ۶۰ درصد ظرفیت‌ صندلی هواپیما‌ها به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ و در صورت تخلف با آن‌ها برخورد می‌شود.»

اما پس از اعلام این خبر تصاویر و ویدئوهای بسیار زیادی از عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها منتشر شد؛ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفته که انجام پروازها با 60 درصد ظرفیت برای ایرلاین ها مقرون‌به‌صرفه نیست این در حالی است که مسافران قبل از ورود به فرودگاه، غربالگری و از نظر تب سنجی و حرارت بدن ارزیابی خواهند شد و تمامی هواپیما قبل از هر پرواز ضدعفونی می‌شود، بنابراین اجبار برای فاصله‌گذاری اجتماعی معنا پیدا نمی‌کند؛ ضمن اینکه با هماهنگی که با ستاد ملی کرونا انجام شده آن‌ها نیز روی این موضوع نقطه‌نظری ندارند که حتماً بایستی این محدودیت در پروازها انجام شود.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، یاتا نیز اگرچه به عنوان مدافع فاصله‌گذاری در هواپیما ظاهر شده ولی در آخرین موضع خود در این باره تأکید می‌کند که با کاهش روند بیماری، ماسک زدن می‌تواند مسافران را محافظت کند، چراکه رعایت فاصله‌گذاری متوسط نرخ بلیت را از 43 تا 54 درصد افزایش خواهد داد.

بیم این می‌رود که اجبار طرح فاصله‌گذاری در پروازها منجر به افزایش بهای بلیت هواپیما شود و ایرلاین ها قصد داشته باشند ضرر و زیان ناشی از کاهش ظرفیت پروازها را از جیب مسافران تأمین کنند، از همین رو اکثر مسافران مایل به پرداخت هزینه بیشتر نیستند.

اخیراً هم مایکل اولییری مدیرعامل شرکت هواپیمایی رایان‌ایر عنوان کرده است که با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پرواز نخواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.