| کد خبر: 203766 |

◄ چه ایرلاین هایی از فراز آسمان ایران در حال عبور هستند؟

تقریباً می توان گفت 70 درصدی پروازهای عبوری از فضای آسمان ایران توسط قطرایرویز در حال انجام است.

تین نیوز

بررسی های صورت گرفته از سایت flightradar24 نشان می دهد که در حال حاضر هواپیماهای قطری بیشترین حجم پرواز را از آسمان ایران دارند؛ به طوری که تقریباً می توان گفت 70 درصدی پروازهای عبوری از فضای آسمان ایران توسط قطرایرویز در حال انجام است.

پروازهای عبوری از ایران

به گزارش تین نیوز، در حال حاضر این ایرلاین قطری نیز بیشترین پروازهایش از مسیر آسمان عراق در حال عبور است اما همچنان بخشی اندکی از پروازهایش نیز از آسمان ایران عبور می کند.

شرکت هواپیمایی فلای دبی نیز یکی دیگر از ایرلاین هایی است که در حال حاضر بیشترین سهم را پروازهای عبوری از فراز ایران دارد.

در حال حاضر به شدت ترافیک هوایی از فضای آسمان عراق افزایش و تا حدودی نیز پروازها از فراز آسمان افغانستان کاهش یافته است.  

ذکر این نکته ضروری است که شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مسئولیت و مالکیت 53 فرودگاه کشور را در اختیار دارد که اغلب این فرودگاه ها زیان ده هستند از همین رو باید هر ساله شرکت فرودگاه ها نسبت به توسعه، به روزرسانی تجهیزات و زیرساخت های این فرودگاه ها اقدام کند این در حالی است که حدود 70 درصد درآمد شرکت فرودگاه ها از محل پروازهای عبوری و تنها حدود 20 درصد از محل خدمات هوانوردی است از همین رو کشورمان در راستای کاهش پروازهای عبوری به شدت زیان می بیند.

براساس آخرین اطلاعات که شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعلام شده است؛ پروازهای عبوری از آسمان ایران در سال 97 نسبت به سال ماقبل، 14 درصد کاهش یافته است و از سوی دیگر سال 97 روزانه حدود هزار پرواز عبوری از آسمان ایران گذر کرده اند که تا قبل از سانحه هواپیمای اکراینی  به 900 پرواز کاهش پیدا کرد اما این میزان نیز به شدت در چند روز اخیر کاهش یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.