| کد خبر: 200503 |

آژیر خطر برای ایرلاین های آسیا به صدا درآمد

رشد آهسته اقتصادی و افزایش تنش های تجاری سبب شده که ایرلاین های منطقه آسیا-پاسیفیک نگران تحت تاثیر قرار گرفتن چشم انداز اقتصادی خود باشند.

تین نیوز

رشد آهسته اقتصادی و افزایش تنش های تجاری سبب شده که ایرلاین های منطقه آسیا-پاسیفیک نگران تحت تاثیر قرار گرفتن چشم انداز اقتصادی خود باشند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اتحادیه ایرلاین‌های آسیا-پاسیفیک (AAPA) متوجه خطراتی شده که می‌تواند چشم‌اندازهای صنعت هوانوردی را تحت تاثیر قرار دهد. این اتحادیه معتقد است که دولت‌ها باید اقداماتی بیشتری را برای تسهیل حمل‌ونقل هوایی در منطقه انجام دهند.

سایت خبری «فلایت گلوبال» در این رابطه نوشت: «آندرو هردمان»، مدیرکل این اتحادیه که در سنگاپور در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، سال ۲۰۱۹ را یک سال ناامیدکننده برای رشد اقتصاد جهانی توصیف کرد و افزود: «رشد اقتصادی در این سال ۳ درصد تخمین زده می شود، در حالی که پیشتر پیش‌بینی می‌شد این رقم ۳.۹ درصد باشد.»

در حالی که ایرلاین‌ها به صورت عمومی هنوز سودده هستند، اما همزمانی رشد آهسته اقتصادی با تنش‌های تجاری سطح اطمینان این بنگاه‌ها را تضعیف می‌کند. این مساله به خصوص برای بخش بار هوایی چالش برانگیز است، چراکه عملکرد این بخش ارتباط مستقیمی با عملکرد اقتصادی کشورها دارد.

در کنار این مساله، چالش‌های پیشین با مسائلی چون قوانین و مقررات، تخصیص «اسلات»‌های پروازی و حوزه‌های دیگری که توسط دولت‌ها اداره می‌شوند، همچنان وجود دارند.

به همین دلیل اتحادیه ایرلاین‌های آسیا پاسیفیک در آخرین نشست خود، بر ضرورت ارتقای زیرساخت‌ها، افزایش همکاری‌ها در ارتباط با محیط زیست، بهبود وضعیت امنیت سایبری، اقتباس گسترده دستورالعمل‌های «ایکائو» در خصوص تخصیص «اسلات‌»های پروازی و حذف رژیم‌های مالیاتی که به مسافران فشار وارد می‌کند، تاکید کرد.

مدیرکل این اتحادیه در این رابطه گفت: « در حالی که صنعت هوانوردی باید با افزایش تنش‌ها در محیط کسب‌وکار و تاثیر منفی این اتفاق بر بخش توریسم و سفر دست‌وپنجه نرم کنند، اتحادیه ایرلاین‌های آسیا-پاسیفیک مجددا از دولت‌ها درخواست می‌کند تا از هرگونه افزایش فشار هزینه حمل‌ونقل هوایی بر مسافران بین‌المللی صنعت هوانوردی خودداری کنند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.