| کد خبر: 190889 |

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران

◄ ایرلاین‎ها از هواپیمای 140 استقبال نمی‌کنند؛ بهترین گزینه تغییر کاربری است

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران در خصوص تغییر کاربری هواپیمای ایران 140 گفت: به اعتقاد بنده این هواپیما در بحث ترابری می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد چرا که مطمئن هستم ایرلاین‌ها و مردم در بخش مسافری از آن استقبال نخواهند کرد.

تین نیوز

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران در خصوص تغییر کاربری هواپیمای ایران 140 گفت: به اعتقاد بنده این هواپیما در بحث ترابری می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد چرا که مطمئن هستم ایرلاین‌ها و مردم در بخش مسافری از آن استقبال نخواهند کرد.

مسعود قاسمی در گفتگو با خبرنگار تین‌نیوز دلایل مخالفت خود با پروژه ایران 140 را این‌گونه تشریح کرد: مخالفت بنده با این هواپیما در بخش عملیاتی بود  و از همان ابتدا موضع ما در اتحادیه صنایع هوایی  و فضایی ایران کاملاً روشن و مشخص بود.

وی افزود: از همان روزهای اول حرف ما این بود که موتور این هواپیما با توجه به شرایط آب هوایی کشور (گرم بودن آب‌وهوا و ارتفاع زیاد با سطح دریا) برای پرواز محدودیت ایجاد می‌کند.

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با مثبت ارزیابی کردن تغییر کاربری هواپیمای ایران 140 عنوان کرد: هزینه ساخت این پروژه برای دولت بالا بود و اکنون ما می‌توانیم با یکسری تغییرات در موتور این هواپیما از آن در بخش ترابری استفاده کنیم.

او تصریح کرد: باید تا زمانی که به روی موتور این هواپیما تغییراتی انجام نگرفته در بحث عملیات پروازی برای آن محدودیت بگذاریم. برای مثال این هواپیما در مناطق گرمسیر نباید از ساعت 9 صبح به بعد حق پرواز داشته باشد. همان‌طور که میدانید آخرین حادثه‌ای که برای هواپیمای ایران 140 رخ داد دقیقاً به همین مسئله ارتباط داشت.

قاسمی در ادامه مطلب فوق توضیح می‌دهد: این هواپیما در هوای گرم با ظرفیت کامل مسافر و بار پرواز کرد در حالی که این هواپیما حق پرواز با ظرفیت کامل را نداشت.

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه تغییر کاربری این هواپیما کار درستی است چرا که پول این مملکت هزینه شده است، بیان کرد: به اعتقاد بنده این هواپیما در بحث ترابری می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد چرا که مطمئن هستم ایرلاین‌ها و مردن در بخش مسافری از آن استقبال نخواهند کرد.

او به این نکته نیز اشاره کرد که بخش نظامی و شرکت‌های حمل‌ونقلی باری و کارگو می‌توانند از این هواپیما استفاده کنند هر چند که ما توصیه می‌کنیم روی موتور این هواپیما به جدیت کار شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    سلام. میشه راه حلی ارزون تر از تغییر کاربری ارائه کرد. اگر این هواپیما با مناطق گرمسیری مشکل داره میشه بهره برداری از اونو به مناطق سردسیر محدود کرد.یک سوم شمالی کشور گرمسیر حساب نمیشه.