| کد خبر: 188307 |

معاون وزیر راه وشهرسازی از پروژه های راهسازی طارم بازدید کرد

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی جهت بررسی روند اجرایی و وضعیت راه های ارتباطی استان زنجان در شهرستان طارم این پروژه ها را از نزدیک مورد ارزیابی قرار داد.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی جهت بررسی روند اجرایی و وضعیت راه های ارتباطی استان زنجان در شهرستان طارم این پروژه ها را از نزدیک مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، امیر امینی شامگاه چهارشنبه به همراه نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان از روند اجرایی و میزان پیشرفت 2 پروژه مهم راهسازی استان زنجان در طارم بازدید کرد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید ضمن ابراز خرسندی از فعال بودن 2 پروژه اجرایی راه ارتباطی خلخال- کلور- درام- منجیل و زنجان- بناب- طارم اظهار داشت: پروژه مسیر ارتباطی خلخال- بناب- طارم در 2 قطعه 7 کیلومتری و 14 کیلومتری توسط 2 پیمانکار مجزا در دست اجراست که در سال جاری اعتبارات قابل قبولی از طرف دولت و مجلس برای این پروژه مصوب شده است و در صورت جذب و تخصیص این اعتبارات 50 درصد پروژه شاهد پیشرفت چشمگیری خواهد بود.

امینی این راه ارتباطی در استان زنجان را یکی از پروژه های سنگین با احجام بسیار بالا برشمرد و افزود: این پروژه 21 کیلومتری به میزان پنج میلیون مترمکعب خاکبرداری و حدود 1.5 تا 2 میلیون مترمکعب عملیات خاکریزی و منابع اعتباری بالایی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار به میزان 800 میلیارد ریال، پیشرفت قابل توجهی در این پروژه اتفاق خواهد افتاد و در بخشی از این محور ارتباطی برای احداث تونل 700 متری تلاش می کنیم به صورت مشارکتی با سرمایه گذار بخش خصوصی به صورت مشارکتی هماهنگی های لازم را انجام دهیم.

امینی در ادامه محور خلخال- کلور- درام- منجیل را یکی از پروژه های مهم راه مواصلاتی در استان زنجان عنوان و تصریح کرد: این محور به دلیل ارتباط بین 2 استان اردبیل و زنجان و همچنین ارتباط مناسب و در کوتاهترین زمان ممکن استان اردبیل با پایتخت کشور، از محورهای مواصلاتی مهم در بخش راهسازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از فعال بودن این پروژه در 2 حوزه زنجان و اردبیل ابراز خرسندی کرد و افزود: از میزان 10.5 کیلومتر این پروژه در دست اجرا در حوزه زنجان 4.5 کیلومتر طبق قول مساعد پیمانکار تا اواسط سال جاری آسفالت ریزی خواهد شد و 6 کیلومتر باقی مانده آن نیز در صورت تامین منابع اعتباری تا پایان خرداد سال آینده به مرحله بازگشایی خواهد رسید.

وی پیشرفت این پروژه از سمت استان اردبیل را قابل قبول برشمرد و تشریح کرد: 28 کیلومتر از این مسیر در سمت استان اردبیل با قرارداد 520 میلیارد ریال اعتبار در دست پیمانکار است و در حال حاضر بعد از گذشت یک سال از آغاز پروژه توسط این پیمانکار، 7 کیلومتر آن آماده عملیات روسازی است.

امینی اظهار داشت: در 18 کیلومتر از کل پروژه یاد شده ارتباط به صورت کامل برقرار است و امیدواریم با تزریق اعتبارات لازم 10 کیلومتر باقی مانده که ارتباط آن در بخش هایی به علت وجود ابنیه های بزرگ قطع است، به همراه 4.5 کیلومتر باقی مانده در مرز بین زنجان و اردبیل تا پایان سال جهت عبور مناسب در حد عملیات خاکی آماده و در نهایت درکل مسیر بعد از بازگشایی کامل عملیات روسازی انجام شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بزرگترین مسیر رشد و پیشرفت یک منطقه را توسعه راه های ارتباطی عنوان و خاطرنشان کرد: بازگشایی راه های ارتباطی بخصوص راه های اصلی به دلیل اتصال استانها به همدیگر می تواند توسعه روستاها و شهرها را رقم بزند.

علی وقفچی اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی این حوزه بازگشایی راه های ارتباطی در شهرستان طارم بوده که تلاش کردیم تا سه پروژه مهم راه ارتباطی با اولویت مسیرهای ارتباطی زنجان- بناب- طارم و خلخال- کلور- درام- منجیل به رغم خشکسالی اعتبارات با جذب و تخصیص اعتبارات لازم به مرحله بازگشایی و سپس بهره برداری برسد.

وقفچی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبارات لازم و طبق گفته پیمانکاران هر 2 پروژه محور زنجان- بناب- طارم تا پایان سال 98 و محور خلخال- کلور- درام- منجیل از سمت طارم تا شهریور 98 به مرحله بازگشایی خواهد رسید تا در نهایت مراحل روسازی این مسیرها در ادامه انجام شود.

شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.