| کد خبر: 177112 |

◄ افزایش دو برابری عمر مفید تجهیزات ایمنی هوانوردی

امسال برای برگزاری 12 دوره آموزشی با حضور 300 نفر از کارکنان سپاه حفاظت و پلیس فرودگاه برنامه‌ریزی‌شده که 9 دوره برگزارشده و سه دوره نیز تا پایان آذرماه تشکیل خواهد شد.

تین نیوز

مصطفی صانعی با اعلام این خبر عنوان کرد: رسالت اصلی اداره مهندسی تجهیزات ایمنی هوانوردی نصب، نگهداری و آموزش کاربری تجهیزات بازرسی سالن های مسافری فرودگاه هاست. تجهیزات بازرسی Xray در قسمت ورودی سالن ها مورد کاربری پلیس فرودگاه است و در سالن ترانزیت نیز سپاه حفاظت فرودگاهی از این دستگاه ها استفاده می کند. دستگاه های wtmd و gate way نیز برای بازرسی مسافر استفاده می شوند و فلزیاب دستی نیز مکمل gate way است.

به گزارش تین نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، رئیس اداره مهندسی تجهیزات ایمنی هوانوردی بابیان اینکه اکنون در مجموعه فرودگاه های کشور 370 Xray، 410 gate way و 690 فلزیاب دستی عملیاتی است، افزود: عمده فعالیت های این اداره در سال جاری به تعمیر دستگاه ها و آموزش کاربری به پلیس فرودگاه و سپاه حفاظت هواپیمایی معطوف بوده است که در این راستا دوره های آموزشی را برحسب نیاز و اولویت به مدت 30 ساعت (یک هفته) برگزار می کنیم.

وی گفت: امسال برای برگزاری 12 دوره آموزشی با حضور 300 نفر از کارکنان سپاه حفاظت و پلیس فرودگاه برنامه ریزی شده که 9 دوره برگزارشده و سه دوره نیز تا پایان آذرماه تشکیل خواهد شد.

صانعی بابیان اینکه امسال 93 دستگاه Xray و 87 دستگاه gate way خریداری شده ولی هنوز نصب نشده است، افزود: با ارسال و نصب این دستگاه ها بخشی از نیاز فرودگاه های کشور برطرف خواهد شد.

رئیس اداره مهندسی تجهیزات ایمنی هوانوردی گفت: این اداره کارگاهی را برای نگهداری و برطرف کردن خرابی تجهیزات ایمنی تجهیز و راه اندازی کرده که در صرفه جویی ارزی و تسریع در بازگشت دستگاه ها به چرخه فعالیت موثر است.

وی بابیان اینکه نخستین دستگاه های Xray سال 1368 وارد فرودگاه مهرآباد، مشهد و شیراز شدند، عنوان کرد: سال 69 قرارداد خرید و نصب و نیز نگهداری 50 Xray با شرکتی انگلیسی منعقد شد. درعین حال مرحوم شکراله جعفری که آن زمان در بخش رادار کار می کرد، واحدی را برای نگهداری تجهیزات راه اندازی کرد و اداره مهندسی تجهیزات ایمنی هوانوردی را در سال 74 تشکیل داد.

به گفته صانعی گام های ابتدایی برای ساخت قطعات تجهیزات ایمنی هوانوردی برداشته شده ولی هنوز باید مسیر طولانی طی شود.

نیازمند بازنشستگی زودتر از موعد هستیم

همچنین، حیدر مولودی از کارشناسان کارگاه اداره مهندسی تجهیزات ایمنی هوانوردی که دارای 25 سال سابقه تعمیر و نگهداری دستگاه های تخصصی است، در سخنانی عنوان کرد: کارشناسان این کارگاه در تماس مستقیم با پرتوهای یون ساز هستند و باید از حقوق و مزایای خاص و نیز بازنشستگی زودهنگام برخوردار شوند.

وی افزود: باید حرفه تعمیر و نگهداری دستگاه های ایمنی هوانوردی در زمره مشاغل دشوار و زیان آور شناخته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.