| کد خبر: 170767 |

◄ اترک ادعای زمین‌گیری هواپیمای فروخته شده را رد کرد

شرکت هواپیمایی اترک ادعای زمین‌گیری هواپیما از سوی شرکت ایران ایرتور تا تعیین تکلیف مراجع قضایی را غیرواقعی خواند.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی اترک ادعای زمین‌گیری هواپیما از سوی شرکت ایران ایرتور تا تعیین تکلیف مراجع قضایی را غیرواقعی خواند.

به گزارش تین‌نیوز، شرکت هواپیمایی اترک در واکنش به جوابیه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به یک خبر جوابیه‌ای را ارسال کرد.

شرکت هواپیمایی اترک ادعای شرکت هواپیمایی ایران ایرتور مبنی بر توقیف هواپیماها و سهام شرکت هواپیمایی اترک توسط مراجع قضایی کاملا را تکذیب کرد.

این شرکت دستور قضایی مطرح‌شده توسط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور را صرفا مربوط به پرونده شخصی یکی از سهامداران شرکت اترک نسبت داد  و بسط و طرح آنرا  نسبت به کلیت شرکت اترک به‌عنوان یک شخصیت حقوقی مستقل، خلاف واقع و شئونات رفتار حرفه‌ای اعلام کرد.

بر اساس اطلاعات اترک، دستور قضایی موردادعای شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، دو ماه پس از عقد قرارداد با آن شرکت بوده و اسناد آن نیز بنا به ادعای شرکت ایران ایرتور، در سازمان هواپیمایی کشوری موجود است.

هواپیمایی اترک اعلام کرد که مجوز بهره‌برداری عملیاتی از حقوق شرکت هواپیمایی اترک تا زمان انتقال مالکیت به‌طرف مقابل بوده، به دلیل عدم پایبندی به تعهدات مالی، بهره‌برداری از هواپیمای مذکور بر اساس درخواست شرکت هواپیمایی اترک به سازمان هواپیمایی کشوری در تاریخ 1397/4/31 صورت گرفته و ادعای زمین‌گیری هواپیما از سوی شرکت ایران ایرتور تا تعیین تکلیف مراجع قضایی، علاوه بر غیرواقعی بودن، موضوعی مضحک است.

بر اساس اسناد مالی موجود، شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تنها به پرداخت ۲۰‌درصد از کل مبلغ قرارداد اقدام نموده و ادعای پرداخت چند میلیون دلاری به شرکت هواپیمایی اترک، کاملا کذب است.

در ادامه متن آمده است که علیرغم درخواست‌های متعدد و دعوت کتبی از مدیران شرکت هواپیمایی ایران ایرتور مبنی بر حل‌وفصل اختلافات و تعیین تکلیف قرارداد، متاسفانه از سوی شرکت ایران ایرتور مورد استقبال واقع نشد و آن شرکت باوجود دعوت کتبی به بهانه رفع اختلاف در نامه‌ای برطرف شدن مشکلات را به محاکم قضایی واگذار کردند که این مهم نیز مورد استقبال اترک است.

ضمنا شرکت هواپیمایی اترک در رابطه با ادعاهای مطروحه از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور اعلام می‌دارد آن شرکت محق خواهد بود نسبت به بهره‌گیری از امکان و فرصت‌های موجود قانونی و قراردادی همچون مختومه نمودن قرارداد، اقاله بر قرارداد، سازش طرفین در قرارداد و غیره اقدام نماید.

مفتوح بودن پرونده قضایی شخصی یکی از سهامداران شرکت هواپیمایی اترک در محاکم قضایی کاملا با موضوع مطرح‌شده در خصوص عدم پایبندی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور بی‌ارتباط بوده و به نظر می‌رسد شرکت  ایران ایرتور، علاقه‌مند‌است علاوه بر فعالیت در صنعت هوانوردی کشور، نقش موثری در به ثمر رساندن پرونده‌های قضایی کشور داشته باشد، چراکه شرکت اترک هیچ‌گونه دیونی ( بر اساس جوابیه آن شرکت ) به شرکت ایران ایرتور نداشته و دیون یکی از سهامداران شرکت اترک به سایرین، در مفاد قرارداد فروش هواپیما نمی‌گنجد.

به کار بردن الفاظی مانند فرار روبه‌جلو و همچنین بهره‌برداری از پرونده قضایی شخصی یکی از سهامداران شرکت اترک که بی‌ارتباط با صنعت هوانوردی است، تنها نشانه ایجاد فضای رسانه‌ای برعلیه شرکت اترک در جهت توجیه عدم توان پرداخت بدهی بوده و امید است شرکت ایران ایرتور، تنها در چارچوب مفاد قرارداد خود که تاکنون به آن پایبند نبوده، اظهارنظر نماید و تعیین تکلیف سایر موارد قضایی غیر مرتبط با خرید هواپیما را به مراجع قضایی واگذار کند.

اختلاف در اجرای قراردادهای تجاری و بازرگانی امری بدیهی است اما تهدید و فحاشی از سوی یکی از طرفین می‌تواند مسیر رفع اختلاف را به حاشیه براند.

شرکت هواپیمایی اترک بر اساس پایبندی به اصول اخلاقی هوانوردی، از بیان و انتشار فحاشی و تهدیدهای پیامکی مدیران محترم شرکت هواپیمایی ایران ایرتور که پس از توقف مجوز بهره‌برداری عملیاتی، ارسال‌شده است، خودداری می‌کند. لذا در صورت لزوم موارد ذکرشده در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

جوابیه اترک

 

جوابیه اترک

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.