| کد خبر: 180795 |

پس از انتشار تهیه لایحه‌ای درخصوص تعیین نرخ بهای تردد وسایل نقلیه در تونل‌ها و معابر خاص شهر تهران توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و بررسی آن در اداره تدوین قوانین شهرداری تهران مرکز ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری تهران اعلام کرد شهرداری برخلاف مصلحت عمومی حرکت نمی‌کند.

تین‌نیوز | 

پس از انتشار متن لایحه‌ای درخصوص تعیین نرخ بهای تردد وسایل نقلیه در تونل‌ها و معابر خاص شهر تهران توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و بررسی آن در اداره تدوین قوانین شهرداری تهران مرکز ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری تهران اعلام کرد شهرداری برخلاف مصلحت عمومی حرکت نمی‌کند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، براساس توضیحات روابط‌عمومی شهرداری، طرح اخذ بهای تردد از سوی تونل‌های شهری در قالب لایحه از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک پیشنهادشده و صرف ارائه پیشنهاد به‌منزله پذیرش آن نیست و ارسال آن به شورای‌شهر نیز مستلزم تائید شهردار تهران است که هنوز این لایحه به استحضار و تائید حناچی نرسیده است و در مرحله پیشنهاد است و هرگونه طرحی که در مدیریت شهری به اجرا درمی‌آید در راستای منفعت عمومی جامعه خواهد بود و هیچ‌گونه طرحی که برخلاف مصالح شهر و منافع شهروندان باشد اجرا نمی‌شود و مدیریت شهری با درک شرایط دشوار اقتصادی موجود جامعه خود را در کنار شهروندان می‌داند و از اجرای هرگونه طرحی که باعث افزایش هزینه، ایجاد دشواری و بروز نگرانی برای شهروندان باشد اجتناب می‌کند اعضای شورای‌شهر نیز به این پیشنهاد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک واکنش نشان دادند.

در واکنش به این مسئله برخی مسئولین و کارشناسان شهری واکنش نشان دادند.

حجت نظری در توییتی اعلام کرد: اخذ عوارض از خودروها برای تردد در تونل‌های شهری صرفاً ایده‌ای است که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهری اعلام کرده و هنوز لایحه‌ای برای آن به شورا  نیامده است، مردم دستگاه پول‌سازی برای جبران کسری بودجه نیستند و با شناختی که از همکارانم دارم این پیشنهاد درصورت ارائه به شورای‌شهر رد می‌شود.

علی اعطا سخنگوی شورای‌شهر تهران نیز در توییتی بابیان اینکه مرجع تصویب عوارض شهری وب‌های خدمات شورای‌شهر است، گفت: این لایحه هنوز به شورا ارسال نشده و هنوز شورا در رد و قبول آن نظری نداده است و پس از ارسال لایحه از شهرداری، شورا با رعایت جمیع جهات و مصالح عمومی تصمیم‌گیری می‌کند.

محمدعلی کرونی دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر تهران نیز در واکنش به لایحه پیشنهادی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به‌جای پیگیری درآمدهای قابل وصول مانند مجتمع‌های ایستگاهی مترو، فاینانس‌های مترو و پارک حاشیه‌ای و بدون مشورت با کمیسیون صرفاً با مطرح کردن موضوع پولی کردن تردد در تونل‌ها به‌دنبال انحراف اذهان از کاستی‌ها و نواقص عملکردی و ایجاد مشکلاتی نظیر طرح‌ترافیک هستند.

او ادامه داد: هزارمیلیارد درآمد مجتمع‌های ایستگاهی مترو، دو فاینانس ۳۴۰ میلیون یورویی مترو و حداقل ۳۰۰ میلیاردی پارک حاشیه‌ای اولویت‌هایی هستند که معاونت حمل‌ونقل می‌تواند برای کسب درآمد به‌دنبال تحقق آن باشد.

با توجه به این‌که شهرداری از محل بودجه خود که از مالیات‌های شهروندان به دست می‌آید تونل‌های شهری را احداث می‌کند و هیچ‌یک از این تونل‌ها توسط بخش‌خصوصی تأسیس نشده‌اند، منطقی نیست استفاده از تونلی که با مالیات مردم ساخته‌شده است برای کسب درآمد پولی شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین