| کد خبر: 217276 |

یک سهام‌دار بزرگ اعلام کرد؛

معاون سابق حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با رایزنی هایی که انجام گرفت و با اعلام این شرایط یک سهامدار بزرگ گفت که پس از گذشت 6 ماه، هر ماه می تواند 100 اتوبوس را وارد کشور کند.

تین نیوز

معاون سابق حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با رایزنی هایی که انجام گرفت و با اعلام این شرایط یک سهامدار بزرگ گفت که پس از گذشت 6 ماه، هر ماه می تواند 100 اتوبوس را وارد کشور کند.

به گزارش تین نیوز، مهرداد تقی زاده بیان کرد: شش  ماه قبل در شورای تخصصی حمل و نقل پیرامون خریداری اتوبوس ها بحث کردیم و من معتقد بودم سریعا باید تعداد زیادی اتوبوس برای کمک به کاهش ازدحام خریداری کنیم. برخی دوستان معتقد بودند این کار زمان بر و هزینه زا است.

تقی زاده درباره هزینه های تهیه این اتوبوس ها گفت: کافی است سراغ بخش خصوصی برویم. واضح است که در این شرایط کرونایی، تحریم و رکود کسب و کار دولت نمی تواند تعداد زیادی اتوبوس خریداری کرد و مشکلات را حل کند.

وی ادامه داد: اگر در شهرها بخشی از مسیرهای پر مسافر را به بخش خصوصی اختصاص دهیم، قرارداد بلند مدت مثلا بیست ساله ببندیم و علاوه بر پول بلیت در درآمد تبلیغات روی اتوبوس ها و داخل ایستگاه ها بخش خصوصی را شریک کنیم؛ شرکت های خصوصی مایل به همکاری خواهند شد.

دبیر سابق شورای عالی هماهنگی ترابری در ادامه به شراکت با بخش خصوصی در راستای حل لاین مسئله تاکید کرد و گفت: در شهرداری های دیگر شهرهای دنیا نیز، با طولانی در نظر گرفتن قراردادها، دولت به بخش خصوصی انگیزه همکاری می دهد.

تقی زاده در مورد بحث زمان بر بودن این اقدامات نیز تصریح کرد: اگر با دستور رئیس جمهور برخی بازه های زمانی کوتاه شوند، این فرآیند زودتر شکل می‌گیرد. برای مثال به کمک مالی بانک مرکزی احتیاج نیست، فقط در سیکل گشایش اعتبار وغیره همکاری نماید. گمرک، سازمان بنادر و دیگر سازمان ها نیز هرکدام بدون کاستن از استانداردها فقط این فرآیند را کوتاه نمایند.

معاون سابق حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با رایزنی هایی که انجام گرفت و با اعلام این شرایط یک سهامدار بزرگ گفت که پس از گذشت 6 ماه، هر ماه می تواند 100 اتوبوس را وارد کشور کند.

او در ادامه افزود: در کنار این ها می توان ظرفیت داخل را افزایش داد که در این مورد اطمینان خاطر ندارم. اما با این تفاسیر اگر 6 ماه پیش این اقدامات انجام می گرفت تا کنون هرماه 100 دستگاه اتوبوس وارد کشور می شد. این در شرایطی است که فقط با یک سهامدار صحبت شده است و ممکن است سهامداران دیگری هم پیدا شوند.

تقی زاده بر تهیه ی سریع این اتوبوس ها تاکید کرد و گفت: اتوبوس ها اگر با این شرایط تهیه شوند، هم در مسیرهای جدید و پر رفت و آمد استفاده می شوند و هم جایگزین تعداد زیادی از اتوبوس های فرسوده شهری خواهند شد.

دبیر سابق شورای عالی هماهنگی ترابری در پایان به شرایط کرونایی کشور اشاره داشت: با توجه به زمزمه هایی درباره ادامه دار شدن حضور کرونا در کشور، بهتر است این تصمیمات زودتر گرفته شود؛ زیرا یکی از عوامل انتقال دهنده ی کرونا حمل و نقل عمومی است و با طولانی شدن این بیماری نیاز جدی تری به این بخش احساس خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین