| کد خبر: 181604 |

آمارها نشان می‌دهد امسال وضعیت آلودگی هوا بهتر است و مسئولان شهری دلیل آن را اجرای جدی‌تر معاینه فنی و طرح LEZ می‌دانند، البته بارندگی و باد هم در این رابطه تاثیرگذار بوده است.

تین‌نیوز | 

شهردار تهران درباره اختلافی که میان شورای شهر و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در خصوص اخذ عوارض ورود به محدوده طرح زوج و فرد در سال جاری وجود دارد، گفت: اخذ این عوارض قانونی است و شورای شهر آن را مصوب کرده و فرمانداری هم آن را لغو نکرده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پیروز حناچی در حاشیه هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد امسال وضعیت آلودگی هوا بهتر است و مسئولان شهری دلیل آن را اجرای جدی‌تر معاینه فنی و طرح LEZ می‌دانند، البته بارندگی و باد هم در این رابطه تاثیرگذار بوده است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود این‌که گفته می‌شود، طرح زوج و فرد تاثیر چندانی در کاهش آلودگی هوا ندارد باز هم شهرداری قصد دارد  برای  اخذ عوارض اقدام کند؟ گفت: مطالعات پلیس راهور و شهرداری نشان می‌دهد طرح زوج و فرد به صورت آنی موثر بوده و در زمان‌هایی که این طرح از درب منزل اجرا شده اثر خود را گذاشته است اما این طرح به شکل مستمر در کاهش میزان آلایندگی تاثیر زیادی ندارد. اما اینکه چه طرحی را باید جایگزین طرح زوج و فرد کنیم هنوز در کمیته فنی در حال بحث است.

حناچی در پاسخ به این پرسش که آیا دریافت عوارض برای ورود به طرح زوج و فرد در روز مخالف پلاک در سال جاری قانونی است یا خیر گفت: هر چیزی که به تصویب شورای شهر رسیده باشد و فرمانداری تهران هم آن را لغو نکرده باشد قانونی است. شورای شهر دریافت این عوارض را در سال جاری تصویب کرده و در خصوص کسانی که در پرداخت عوارض دیرکرد داشته‌اند تمهیداتی نیز اندیشیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: به دلیل یارانه‌ای که در بخش حمل‌ونقل ارائه می‌کنیم نمی‌توانیم در این حوزه از بخش خصوصی کمک بگیریم چرا که نمی‌توانیم سود این بخش را تامین کنیم.

حناچی در خصوص کنفرانس ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا، ابراز داشت: من اعتقاد ندارم چنین کنفرانس‌هایی بی‌اثر است ما زمانی می‌توانیم به نتیجه برسیم که تصمیمات هم جهت اتخاذ کنیم. میزان استفاده از خودروهای شخصی فزاینده است و میزان استفاده از حمل و نقل عمومی کاهنده است و از نظر من این به دلیل سیاست‌هایی است که همدیگر را خنثی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: در حال حاضر 3 هزار اتوبوس در تهران کسری وجود دارد که این درست است که در حوزه حمل‌ونقل عمومی با مشکل مواجه هستیم اما تلاش می‌کنیم با کمک دولت و با دریافت فاینانس مشکلات را حل کنیم. متاسفانه حجمی که نیاز داریم از طریق کارخانجات داخلی قابل برطرف‌سازی نیست.

حناچیبا بیان این که خبر خوشی نیز برای جمع خبرنگاران دارد، خاطرنشان کرد: ترخیص 85 درصد از 70 واگن مترو که در گمرک بودند صورت گرفته و واگن‌های ترخیص شده به واگن‌سازی تهران منتقل شدند و اوایل سال آینده آنها را در دسترس خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین