| کد خبر: 230991 |

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مترو پایتخت 1500 واگن کمبود دارد و 60 درصد اتوبوس‌ها نیز فرسوده هستند، گفت: حمایت دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی ضروری است.

تین نیوز

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مترو پایتخت 1500 واگن کمبود دارد و 60 درصد اتوبوس‌ها نیز فرسوده هستند، گفت: حمایت دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم رونمایی از دو ایستگاه اقدسیه و مرزداران در خط 3 و 6 مترو تهران اظهار داشت: برخی مطرح می‌کنند که ایستگاه‌های جدیدی که در این دوره از مدیریت شهری افتتاح می‌شوند در دوره‌های قبل 99 درصد تمام شده بود در حالی که این چنین نیست و ما ایستگاه اقدسیه را در شرایط 55 درصدی و ایستگاه مرزداران را در شرایط 34 درصدی تحویل گرفتیم.

وی گفت: بسیاری از مصالح و تجهیزات استفاده شده در گذشته در این ایستگاه‌ها مستهلک شده بنابراین آن را تعویض کردیم و با  حمایت شورای کنونی افتتاح‌ها در دست انجام بوده و صورت گرفته است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: پایتخت 1500 واگن مترو کسری دارد و ما نتوانسته‌ایم اقتصاد حمل و نقل شهری را به هیچ شکلی اصلاح کنیم اگر دولت کمک نکند شاید بیش از 25 سال طول خواهد کشید که مشکل توسعه مترو تهران برطرف شود.

هاشمی بیان داشت:‌هوای پاک حق شهروندان است و از دولت انتظار داریم که خارج از نگاه سیاسی به این پروژه اقتصادی و ملی توجه کند.

وی گفت: بسیار تلاش کردیم که حمایت بخش خصوصی را در حوزه حمل و نقل عمومی جذب کنیم ولی یکی از قراردادهای 105 دستگاه واگن  به نتیجه نرسید و حتی برای 15 سال هم انجام این پروژه برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: دولت باید سهم خود را در حمل و نقل عمومی بپردازد به غیر از مترو وضعیت اتوبوسرانی هم مناسب نیست و 60 درصد اتوبوس‌ها عمر بالای 10 سال داشته و فقط هزار دستگاه اتوبوس طی یک و نیم سال گذشته دست از کار کشیده‌اند چرا که فعالیت آنها برای مالکانشان توجیه اقتصادی نداشته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: دو قرارداد تأمین واگن یکی قرارداد 150 موردی با شرکت واگن‌سازی و دیگری از محل قرارداد با شرکت واگن‌سازی ملی با همکاری وزارت صمت در حال انجام است و امیدواریم از محل 620 دستگاه واگن 420 سهمیه مانده به شهرداری تهران تأمین شود.

وی اعلام کرد: خط 10 مترو تهران با 30 هزار میلیارد تومان نیاز بودجه‌ای فعالیت خود را آغاز کرد ولی باید توجه داشت شهرداری به تنهایی نمی‌تواند حمل و نقل عمومی را توسعه دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید