| کد خبر: 178707 |

ثبت‌سفارش برای خرید و واردات بیش از هزار و 200 اتوبوس نو شهری انجام‌شده است. محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: براساس طرحی مقررشده دولت از محل صرفه‌جویی مصرف نفت، نصف هزینه خرید اتوبوس را به بخش‌خصوصی پرداخت کند؛ بنابراین بخش‌خصوصی می‌تواند در خرید اتوبوس‌های نو و واردسازی آنها به ناوگان حمل‌ونقل فعالیت کند.

تین‌نیوز | 

ثبت‌سفارش برای خرید و واردات بیش از هزار و 200 اتوبوس نو شهری انجام‌شده است.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: براساس طرحی مقررشده دولت از محل صرفه‌جویی مصرف نفت، نصف هزینه خرید اتوبوس را به بخش‌خصوصی پرداخت کند؛ بنابراین بخش‌خصوصی می‌تواند در خرید اتوبوس‌های نو و واردسازی آنها به ناوگان حمل‌ونقل فعالیت کند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، پورسیدآقایی گفت: صندوق توسعه ملی به این اتوبوس‌ها ارز تخصیص داده و وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی پیگیری تأمین اتوبوس‌های نو در کشور است؛ اما به‌موازات اقدام برای تأمین اتوبوس‌های نو، می‌توان به اقدامات دیگری برای جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده پرداخت.

او درباره اینکه اتوبوس‌های نو ثبت‌سفارش شده چه زمانی وارد کشور می‌شوند، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: در این رابطه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پاسخ دهد.

پورسیدآقایی افزود: ایده خرید اتوبوس‌های دست‌دوم به این دلیل مطرح شد که اگر نتوانستیم اتوبوس‌های نو وارد ناوگان کنیم، این ایده را به‌کارگیریم. به‌هرحال نرخ ارز افزایش‌یافته و اتوبوس نو هم گران شده است. ممکن است فعالان بخش‌خصوصی به‌دلیل عدم صرفه قیمت بلیت، نسبت به خرید اتوبوس نو رغبت نشان ندهند. ما این ایده را مطرح کردیم که اگر لازم شد، به‌صورت محدود و مثلاً 3 هزار اتوبوس دست‌دوم بیاوریم تا فعلاً نیاز شهر تأمین شود و بعدازاینکه شرایط تحریم برطرف شد، نسبت به خرید اتوبوس نو اقدام کنیم.

او با اشاره به اینکه هجمه‌ای شکل گرفت که چرا از خرید اتوبوس دست‌دوم سخن گفته می‌شود، بیان کرد: ما نمی‌خواهیم به‌طور کامل از اتوبوس دست‌دوم استفاده کنیم اما در شرایطی که تعداد زیادی اتوبوس با عمر بالای 12-10 سال داریم که باید کنار گذاشته شوند و شرایط تحریمی و بودجه ناکافی اجازه کنار گذاشتن آنها و تأمین چندین هزار اتوبوس نو را به ما نمی‌دهد، می‌توان از راهکارهای موقت استفاده کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: می‌توان در دنیا اتوبوس‌های دست‌دوم با دو-سه سال کارکرد پیدا کرد. می‌توانیم در شرایط تحریمی فعلی چند هزار دستگاه اتوبوس دست‌دوم با کارکرد پایین وارد کنیم؛ چنین اتوبوس‌هایی قطعاً از اتوبوس‌های فرسوده 12-10 ساله خودمان بهتر هستند. فعلاً می‌توان از چنین اتوبوس‌هایی استفاده کرد تا شرایط تحریمی‌ برطرف و وضعیت اقتصاد نرمال شود و بتوانیم به تعداد کافی اتوبوس نو خریداری کنیم. واضح است که خرید اتوبوس دست‌دوم یک برنامه طولانی‌مدت نیست اما از راه‌حل‌هایی است که می‌تواند در کوتاه‌‎مدت و به‌صورت ضرب‌الاجل جواب دهد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین