| کد خبر: 185293 |

گزارش شرکت فرودگاه ها از مدیریت بحران سیل در فرودگاه های کشور:

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران طی گزارشی به وزارت راه و شهرسازی، اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت بحران برای کنترل سیل و جلوگیری از ایجاد خسارات در تجهیزات کمک ناوبری و سطوح پروازی فرودگاه‎ها و در نتیجه عملیاتی نگه داشتن آنها را اعلام کرد.

تین‌نیوز | 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران طی گزارشی به وزارت راه و شهرسازی، اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت بحران برای کنترل سیل و جلوگیری از ایجاد خسارات در تجهیزات کمک ناوبری و سطوح پروازی فرودگاه‎ها و در نتیجه عملیاتی نگه داشتن آنها را اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران؛ سیاوش امیرمکری در این گزارش اقدامات مدیریت بحران را در سه مرحله اقدامات پیشگیرانه و آمادگی، اقدامات برای رویارویی با بحران و بازسازی و بازتوانی عنوان کرده است.

در مرحله پیشگیری با توجه به عضویت شرکت در کارگروه تخصص شریان‎های حیاتی، بلایای جوی و طوفان وزارت راه و شهرسازی، به منظور انجام اقدامات پیشبینانه و آمادگی پس از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد، دستورالعمل فرودگاه‎های معین در سال 97 ابلاغ شد.

همچنین پیگیری و دریافت اطلاعیه و اخطاریه‎های هواشناسی و ارسال به فرودگاه‎های کشور برای آمادگی هرچه بیشتر به منظور مقابله با حوادث غیرمتقربه و شرایط بحرانی از طرق مختلف، پیشبینی استقرار نیروهای انسانی، تجهیزات مکانیکی و فنی در فرودگاه‎های مورد نظر در روزهای نوروز برای رویارویی با بحران های احتمالی و پیش‎بینی و احداث کانال های انحراف آب، لایروبی و پاکسازی همه مسیل‎های ورودی به فرودگاه‎ها و کانال‎های داخل فرودگاه از دیگر اقدامات انجام شده در مرحله قبل از وقوع بحران بوده است.

در مرحله رویارویی با بحران سیل نیز هماهنگی و برگزاری جلسات کمیته عملیات اضطراری شرکت (ستاد) و فرودگاه‎های درگیر با بحران، رصد مستمر روند مقابله با سیلاب در حوزه‎های فرودگاهی، تلاش در جهت عملیاتی نگه داشتن تمام فرودگاه‎ها به منظور انجام پروازهای برنامه‎ای، امدادی و VIP  و بازدید مستمر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و عضوهیئت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی از همه فرودگاه‎های متاثر از بارندگی‎های اخیر، لغو تمام مرخصی‎های مدیران و افراد کلیدی فرودگاه‎ها و همکاری با سازمان‎ها و نهادهای لشکری و کشوری امداد و نجات، برای تسهیل در نقل و انتقال نیروها، اقلام امدادی و هماهنگی برای انجام پروازهای پرنده‎های امداد و نجات اعم از هواپیما، بالگرد و پهباد انجام شد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که با وجود درگیری اغلب فرودگاه‎های کشور از بارندگی‎های اخیر به طوری که برای نمونه 38 هکتار از اراضی فرودگاه گرگان به زیر آب و سیلاب رفت این فرودگاه میزبان 981 پرواز امدادرسان بالگرد، سه پرواز باری برای انتقال لایروب نیروی دریایی، 22 پرواز VIP و 158 پرواز برنامه‎ای بود. در فرودگاه ایلام ۸۰ پرواز برنامه‎ای و یک پرواز باری حامل کمک‎های مردمی و دو پرواز VIP و ۱۳۶ پرواز بالگرد برای امداد نجات، در فرودگاه کرمانشاه 58 پرواز برنامه و غیره برنامه‎ای، در فرودگاه یاسوج چهار پرواز برنامه‎ای  و 42 پرواز بالگردهای امداد و نجات و در فرودگاه خرم‌آباد ۵۱۷ پرواز برنامه‎ای و غیربرنامه‎ای و بالگرد امداد و نجات انجام شد.

ارائه کلیه سرویس‎های ناوبری هوایی و هماهنگی و هندلینگ کلیه پروازهای غیربرنامه‎ای، امدادی ملی و بین‎المللی و همچنین عملیاتی نگه داشتن کلیه زیرساخت‌های ناوبری هوایی، تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی، اعزام نیروهای تخصصی زبده و تجهیزات مورد نیاز در حوزه ادارات کل آتشنشانی و هدایت زمینی هواپیما، کنترل ترافیک هوایی، تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی و ارتباطات ناوبری هوایی از فرودگاه‎های معین (مهرآباد، اراک و غیره) به فرودگاه‎های درگیر با بحران از جمله گرگان، خرم‎آباد، ساری و غیره بخش دیگری از اقدامات انجام شده در زمان بحران بودند.

با توجه به انجام اقدامات پیشگیرانه و تمرکززدایی از ستاد و برنامه‌ریزی جهت استفاده از کلیه ظرفیت‌های فرودگاه‌های کشور با راهبری ستاد و نیز با تلاش شبانه‌روزی کلیه همکاران حوزه فرودگاهی و هوانوردی با وجود خسارت‌های وارده، همه فرودگاه‌های کشور عملیاتی و در حال ارائه سرویس مستمر در حوزه‎های فوق‎الذکر و امداد و نجات هستند و تنها فرودگاه خرم‎آباد به دلیل حجم بالا و شدت سیلاب ورودی به فرودگاه و به منظور حفظ ایمنی پروازها از سلامت دستگاه‌های کمک ناوبری به مدت ۱۴ ساعت و فرودگاه ایلام با وجود آمادگی برای ارائه کلیه سرویس‎ها، صرفا به دلیل قطع کلیه خطوط ارتباطی آن استان با کشور (فیبرنوری) به مدت ۱۱ ساعت غیرعملیاتی شدند.

در پایان این گزارش در بخش بازسازی و بازتوانی اعلام شده است که برای تعیین خسارات وارده به فرودگاه‌های کشور در بحران سیل اخیر نیاز به بررسی جامع و برآورد دقیق است و همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه بعدی از جمله احداث کانال‎های انحراف آب، زه‎کشی، احداث مسیرهای دسترسی و غیره بررسی و برنامه ریزی خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین