| کد خبر: 175785 |

هشت فرودگاه دیگر به سامانه ATIS مجهز می‌شوند.

تین‌نیوز | 

رئیس اداره رادار و اتوماسیون اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی با اشاره به این‌که سال گذشته 12 فرودگاه کشور به سامانه دریافت و پخش خودکار اطلاعات فرودگاهی و هواشناسی (ATIS) مجهز شدند از راه‌اندازی این سامانه در هشت فرودگاه دیگر تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اصغر تبرائی با اعلام این خبر عنوان کرد: اداره رادار و اتوماسیون اخیرا باهدف برقراری ارتباط میان اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی با اداره‌های کل ارتباطات و ناوبری هوایی و مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی راه‌اندازی شده و پیگیر مشکلات احتمالی سامانه آریا در فرودگاه‌ها و بررسی مشکلات و نواقص احتمالی رادار سینای مرکز کنترل فضای کشور و نیز بررسی مشکلات احتمالی خطوط مایکروویو داخلی و بین‌المللی FTN فرودگاه‌های کشور، به‌روزرسانی نقشه‌های هوانوردی AMD، تهیه و تدوین نرم‌افزارهای اتوماسیون نیازمندی‌های سامانه سوئیچیینگ مرکز کنترل و فرودگاه‌ها و هم‌چنین تهیه و تدوین نیازمندی‌های شبیه‌سازهای برج، تقرب و مراقبت پرواز است.

رئیس اداره رادار و اتوماسیون اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی بابیان این‌که راه‌اندازی طرح پرواز الکترونیکی فرودگاه‌های کشور و نیز تشکیل بریفینگ مرکزی در اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی توفیق‌های مهم این اداره بوده است، گفت: برای یکسان‌سازی قوانین و مقررات خدمات طرح پرواز و باهدف استفاده بهینه و چابک‌سازی نیروی انسانی شاغل در فرودگاه‌ها و متمرکز سازی این خدمات در کشور، پیشنهاد ایجاد بریفینگ مرکزی (IFPS) توسط اداره‌کل مراقبت پرواز مطرح و با همکاری اداره‌کل مخابرات و فن‌آوری اطلاعات هوانوردی، نرم‌افزار لازم تهیه و به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این پروژه از مهرماه سال 1395 به‌صورت پایلوت در فرودگاه شیراز راه‌اندازی و مهر امسال به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید. مرحله نخست شامل تبدیل فرم‌های FPL و پیام‌های مربوط از شکل کاغذی به فرمت الکترونیکی بر روی سرور شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است که در این مرحله، تبادل اطلاعات بین شرکت‌های هواپیمایی و واحدهای مراقبت پرواز در بستر اینترنت انجام می‌شود و حضور فیزیکی دیسپچرها در واحدهای بریفینگ به‌تدریج حذف و FPL acceptance توسط مراقبت پرواز فرودگاه‌ها به‌صورت اینترنتی است. در این مرحله، هوشمندسازی فرم FPL به‌منظور جلوگیری از ورود اطلاعات مخدوش یا اشتباه صرف‌نظر از بررسی خودکار مسیر پرواز، تقریبا به‌صورت کامل انجام می‌شود.

تبرائی هم‌چنین گفت: در مرحله دوم نیز FPL acceptance/rejection به‌صورت متمرکز و در مرکز IFPS کشور واقع در مرکز کنترل فضای کشور انجام می‌شود و با تخصیص نشانی OIIXIFPS به سامانه، تمام FPL ها از مبداهای داخلی و خارجی از دو بستر اینترنت یا AFTN به سامانه ارسال می‌شوند و امور بررسی و تائید/رد FPL ها در مرکز کنترل توسط کارکنان شیفت IFPS انجام و سپس توسط AFTN به مقاصد موردنیاز ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین