| کد خبر: 244091 |

مدیرعامل راه آهن گفت: قراردادی که برای پروژه قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران بسته شده ۵۷ میلیارد یوآن است که حدود ۱.۷ میلیارد یوان در هفت ماه اخیر برای این پروژه هزینه شده است.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن گفت: قراردادی که برای پروژه قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران بسته شده ۵۷ میلیارد یوآن است که حدود ۱.۷ میلیارد یوان در هفت ماه اخیر برای این پروژه هزینه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید میعاد صالحی ظهر پنجشنبه در بازدید از پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران، با بیان اینکه موضع و اولویت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نفوذ فناوری و حرکت به سمت هایتک و تکنولوژی‌های بالا است، اظهار داشت: این موضوع یکی از این مصادیق راه اهن پرسرعت است. البته این نسل اول است و در دنیا نسل دوم و سوم پیاده شده است.

وی افزود: اینکه یک پروژه در حوزه فناوری نزدیک به ۱۵ سال طول کشیده است نیاز به آسیب شناسی دارد و البته در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این امر شده و از چهار میلیارد یوآن که در این پروژه هزینه شده حدود ۱.۷ میلیارد یوآن (واحد پول چین) مربوط به هفت ماه اخیر است و این نشان از توجه دولت سیزدهم است.

مدیرعامل راه آهن گفت: آنچه مهم است اینکه مجموعه دولت به این پروژه توجه کنند. اصل پروژه تهران- قم- اصفهان است و لازم است در کل این پروژه به طور کامل منابع آن دیده شود. آنچه من می دانم این است که دولت تصمیم بگیرد این پروژه به صورت کامل اجرا شود و خواهش دارم با توجه به عزم جدی وزیر و وزارتخانه به این پروژه توجه شود.

صالحی با بیان اینکه نیاز به یک تصمیم جدی برای پروژه قطار تهران- قم- اصفهان داریم، ابراز داشت: بخشی از کار پروژه را از شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم استفاده کنیم. اگر این راه آهن پرسرعت را بتوانیم اجرا کنیم می‌توانیم سایر خطوط قطار پرسرعت را هم اجرا کنیم و اگر به توقف برسیم به بن بست خواهیم رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    چرا اصفهان تهران ،

    چرا تهران اصفهان نمیگیم ؟؟


    همین تفکر قومی اسیب رسان هست ، تهران مرکز کشور و ۲۰ میلیون نفر جمعیت هست ، هیچ پروژه ای بدون ان اعتبار ندارد .

    صورت مسئله نمیشه عوض کرد .



    نکته جالب اینجاست این تفکرات قومی فقط در داخل ایران هست ، در آلمان تحقیق شده افراد ایرانی جذب شده ترین جامعه در المان هست ، یعنی انجا ارق ملی و قومی فراموش میشود!


    سستی و بی بنیانی این نوع تفکرات از همین جاست .

    • علی 0 0

      تاسف به خاطراین هجم ازکوته فکری.حالاتهران اصفهان یااصفهان تهران.چه فرقی میکنه.خوبه بگه تهران تهران.

    • علی 0 0

      اقای ناشناس.مطلب شماکه هم که ناشی ازتفکرقومی است.گذشت زمان تهران برتربینی.

  • سعید 1 0

    سلام. آدم عاقل با هر طناب مفت ( فاینانس ) خودش رو خفه نمیکنه.
    شما باید به چینی ها بگید کدوم پروژه رو فاینانس کنن نه اینکه فاینانس کننده به شما تحمیل کنه که کدوم پروژه رو اولویت بدید.
    چرا فاینانس رو برای تعمیر لکوموتیوهای زمین مونده یا برای ساخت تعمیرگاه ناوگان یا تکمیل سیستم علائم خطوط ( که سیگنالینگ ندارن و ایمنی سیر در خطر هست ) یا ساخت زاهدان چابهار اختصاص نمیدید؟
    البته واضحه با این پروژه ها نمیشه شو برگذار کرد ، اما با قطار تهران اصفهان قطعا میشه.
    از کجا معلوم که پروژه سریع السیر اصفهان رو هم بدون تعمیرگاه درست و درمون و بدون سیگنالینگ اجرا نکنید؟

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید