| کد خبر: 195581 |

◄ ابهام در آمار رسمی و اعلامی جابه‌جایی مسافران هوایی

در حالی سازمان هواپیمایی کشوری چندی پیش اقدام به انتشار جزئیاتی از آمارهای حمل‌ونقل هوایی در سال 96 و 97 کرد که مقایسه این آمار با سالنامه آماری که در سایت این سازمان بارگذاری شده است کاملاً مغایرت دارد.

تین نیوز

در حالی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری چندی پیش اقدام به انتشار جزئیاتی از آمارهای حمل‌ونقل هوایی در سال 96 و 97 کرد که اعداد اعلام شده، با سالنامه آماری که در سایت این سازمان بارگذاری شده است؛ مغایرت دارد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بر اساس آماری که سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود در سال 96 بالغ‌بر 495 هزار و 756 پرواز انجام گرفته که بر اساس آن 61 میلیون 562 هزار و 246 مسافر جابه‌جا شده‌اند این در حالی است سالنامه آماری 96 نشان می‌دهد که 23 میلیون 701 هزار و 930 نفر در پروازهای داخلی، 5 میلیون و 389 هزار و 822 نفر توسط شرکت‌های هواپیمایی خارجی و 6 میلیون و 653 هزار و 81 نفر توسط ایرلاین‌های داخلی در مسیرهای بین‌المللی جابه‌جا شده‌اند که مجموع این تعداد مسافر حاکی از جابه‌جایی 35 میلیون و 726 هزار و 833 نفر دارد.

بر این اساس آمار جابه‌جایی مسافر در سال 96، که توسط رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شده با ارقامی که در وبسایت این سازمان منتشر شده  25 میلیون و 835 هزار و 413 نفر اختلاف دارد.

به نظر می رسد این اختلاف ناشی از محاسبه هر مسافر-فرودگاه از سوی سخنگوی سازمان باشد که در این صورت آمار با توجه به حضور هر مسافر در فرودگاه های کشور محاسبه شده است؛ یعنی پرواز هر نفر یک بار از فرودگاه مبدا برخاسته و در فرودگاهی مقصد نشسته است و هر دوی این عملیات ها در آمارگیری محاسبه شده است.

بر اساس این گزارش، با گذشت حدود 6ماه از سال 98 هنوز سالنامه آماری حمل و نقل هوایی سال گذشته نیز در سایت سازمان هواپیمایی کشوری بارگذاری نشده است.

653

55

 

44

1

33

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.