| کد خبر: 190925 |

◄ چند کانتینر در بنادر ایران رسوب کرده است؟ + جدول

عضو اتاق بازرگانی بوشهر از رسوب 5 هزار TEU کانتینر در بندر بوشهر خبر داد و قوانین موجود در ثبت سفارش واردات کالا را مقصر اصلی این مشکل دانست.

تین نیوز

تازه‌ترین گزارش سازمان بنادر و دریانوردی از موجودی کالاهای کانتینری، نشان از رسوب بیش از 101 هزار TEU انواع کانتینر در بنادر ایران دارد.

عضو اتاق بازرگانی بوشهر از رسوب 5 هزار TEU کانتینر در بندر بوشهر خبر داد و قوانین موجود در ثبت سفارش واردات کالا را مقصر اصلی این مشکل دانست.

عبدالرسول ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، دلیل اصلی رسوب کالا در بنادر را ممنوعیت ثبت سفارش این کالاها اعلام کرد و عنوان کرد: برخی از کالاها بیش از 8 ماه یعنی در  زمانی که واردات با نرخ ارز آزاد انجام می‌شد به بندر بوشهر رسیده و بدون اینکه اعلام کنند این کالا ممنوعه بوده ترخیص آن را ممنوع کرده‌اند، در این مدت، صاحبان این کالاها و واردکنندگان در حال ضرر و زیان هستند.

وی در ادامه افزود: اعلام کرده بودند کالاهایی که از تاریخ هشتم اردیبهشت ماه سال جاری وارد گمرک شده‌اند بدون ثبت سفارش ترخیص خواهند شد اما این کار تاکنون انجام نشده است.

این عضو اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه مقدار کمی از این کالاها فاسدشدنی بود، افزود:  شرایط کنونی اقتصادی و بیکاری موجود را ببینید. رسوب 5 هزار TEU کانتینر در یک بندر ایران شوخی نیست.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر از 101 هزار TEU کانتینر رسوب شده در بنادر کشور،  بیش از 78 هزار TEU کانتینر فقط در بزرگ‌ترین بندر ایران یعنی بندر شهید رجایی مانده است؛ تصریح کرد: ما به حدی در خصوص ترخیص سریع کالا در بنادر در جلسات مختلف صحبت کرده‌ایم که دیگر خسته شدیم؛ مسئولان قول مساعد برای حل این مشکل داده‌اند اما فعلاً خبری از حل شدن این مشکل نیست.

او این را هم گفت که وزارت صمت نیز قول ثبت سفارش برای ترخیص کالاها داده است.

photo_2019-06-23_14-41-44 (2)

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.