| کد خبر: 215478 |

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: دلیل کنار گذاشتن هندی‌ها از پروژه خط ریلی چابهار – زاهدان این بود که خود آنها پای کار نیامدند و نهایتا این پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی آغاز شده و امیدواریم تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: دلیل کنار گذاشتن هندی‌ها از پروژه خط ریلی چابهار – زاهدان این بود که خود آنها پای کار نیامدند و نهایتا این پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی آغاز شده و امیدواریم تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عباس خطیبی درباره این که چرا هندی‌ها از پروژه راه آهن چابهار – زاهدان کنار گذاشته شدند به ایسنا این گونه توضیح داد که یکی از برنامه‌های ما از ابتدا برای آغاز پروژه  چابهار زاهدان این بود که از فاینانس خارجی استفاده کنیم که با توجه به ابراز تمایل هندی‌ها برای سرمایه گذاری در این زمینه با آنها مذاکراتی انجام دادیم و حدود سه سال گذشته تفاهم نامه‌ای با آنها امضا شد.

وی افزود: با وجود امضای تفاهم نامه و گذشتن چند ماه از آن اقدام موثری از سوی هندی‌ها صورت نگرفت و حتی پس از آن به درخواست آنها این تفاهم نامه را تمدیدکردیم اما به نظر می‌رسید طرف هندی چندان در فاز عملیاتی جدی نیست.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: با توجه به این که توانایی اجرای این پروژه از نظر فنی در داخل وجود داشت به سمت منابع صندوق توسعه ملی رفتیم وتوانسیم  با وجود ناامیدی از طرف هندی‌ها و این که آنها خودشان پای کار نیامدند ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار برای پروژه راه آهن چابهار- زاهدان مصوب کنیم که از این میزان تاکنون ۱۰۰ میلیون یورو تخصیص داده شده است.

خطیبی درباره روند پیشرفت این پروژه گفت: منابع تخصیص داده شده به تدریج در این طرح تزریق شد و تاکنون ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم و در عملیات زیر سازی میزان پیشرفت ۶۱ درصد بوده است.

وی با بیان این که همه تلاشمان را می‌کنیم که تا پایان دولت خط ریلی چابهار- زاهدان به بهره برداری برسد گفت: این طرح با توجه به توسعه بندر چابهار و افزایش ظرفیت آن تا ۸ میلیون تن راه اندازی شد تا بتوانیم این بندر را به خط ریلی سراسری متصل کنیم.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

پرسشنامه
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین