| کد خبر: 170444 |

عضو کمیسیون عمران مجلس برخی از دلایل تاخیر در نوسازی ناوگان ریلی را برشمرد.

تین‌نیوز | 

عضو کمیسیون عمران مجلس برخی از دلایل  تاخیر در نوسازی ناوگان ریلی را برشمرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت،  قلی‌الله قلی‌زاده به لزوم نوسازی ناوگان ریلی تاکید کرد و گفت: عدم سودآوری این صنعت و نبودن زیرساخت‌ها در شبکه ریلی از دلایل عدم توفیق در توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی است.

او تصریح کرد: عدم سودآوری منجر به فاصله گرفتن سرمایه‌گذاران از حوزه ناوگان حمل‌ونقل ریلی شده  و به تعویق افتادن نوسازی این ناوگان شده است چون سرمایه‌گذاران در حوزه‌های باری و مسافری ناوگان  حمل‌ونقل ریلی حاشیه سود  ویژه‌ای برای حضور خود نمی‌بینند.

قلی‌زاده گفت: بودجه مالی کشور در حال حاضر اجازه خرید واگن را آن‌هم همسو با نیاز کشور نمی دهد و نمی‌توانیم به دولت در این زمینه فشار بیاوریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برای بهبود وضعیت ناوگان ریلی کشور باید بخش خصوصی را فعال کرده و دولت نیز با برنامه‌ریزی دقیق این مهم را در دستور کار قرار دهد.

او افزود: هر چه در مسیر بهبود وضعیت شبکه ریلی با استفاده از ظرفیت‌های قوانین بالادستی و قانون بودجه استفاده شود به‌طور حتم تمایل برای استفاده از این ناوگان بیشتر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بازسازی این واگن‌ها در مسیر افزایش کیفیت خدمات است اما باید بدانیم که جایگزینی واگن‌های جدید به‌طور حتم بهتر از بهسازی قبلی‌ها است.

حسین نیاز آذری،عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس نیز  نوسازی ناوگان ریلی را ضروری و دولت را ملزم به انجام آن دانست.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین