| کد خبر: 190131 |

ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بندری و دریایی خوزستان

دستیار و مشاور ارشد فرمانده معظم کل قوا بر ضرورت بهره گیری مطلوب تر از ظرفیت های بندری و دریایی خوزستان با توجه به موقعیت ژئواستراتژیک این استان تاکید کرد.

تین نیوز

دستیار و مشاور ارشد فرمانده معظم کل قوا بر ضرورت بهره گیری مطلوب تر از ظرفیت های بندری و دریایی خوزستان با توجه به موقعیت ژئواستراتژیک این استان تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا ، سرلشکر سید رحیم یحیی صفوی در کارگاه آموزشی بندر خرمشهر که با حضور 30 نفر از دانشجویان دانشگاه دفاع ملی برگزار شد افزود: استان خوزستان قطب نخست اقتصاد و درآمد ملی کشور است ولی با این حال هنوز از ظرفیت های عظیم دریایی، بندری و کشاورزی خوزستان که منجر به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان شود به طور کامل استفاده نشده است.

وی با ابراز خرسندی از رونق دوباره بندر خرمشهر و شکل گیری منطقه آزاد اروند اظهار داشت: از ظرفیت های اقتصادی خوزستان باید در راستای شکستن تحریم های ظالمانه و غیرقانونی امریکا استفاده کرد.

صفوی با اشاره به اهمیت استراتژیک و ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی خوزستان خاطرنشان کرد: این استان پس از تهران دومین منطقه حیاتی کشور است و به راحتی و با اتکا به توان نیروهای بومی می تواند برای بیش از 50 میلیون نفر خوراک و مواد غذایی تولید کند.

دستیار و مشاور ارشد فرمانده معظم کل قوا در ادامه شروع لایروبی آبراه اروندرود و اتصال خط آهن شلمچه - بصره را گامی مهم برای بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی خوزستان برشمرد و ابراز امیدواری کرد طرف عراقی همکاری نزدیکی برای اجرای این دو  پروژه داشته باشد.

به گفته وی در صورت لایروبی آبراه اروندرود قابلیت پهلوگیری کشتی‌های بزرگ در بنادر خرمشهر و آبادان و بنادر جنوبی عراق فراهم می شود.

پیش تر محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز لایروبی اروند بر اساس توافق صورت گرفته بین دو کشور ایران و عراق بعد از ماه مبارک رمضان خبر داده بود.

سرلشکر یحیی صفوی در ادامه با اشاره به اهمیت دانشگاه دفاع ملی گفت: دانشگاه دفاع ملی، فرماندهان آینده نیروهای مسلح و روسای بخش کشوری را تربیت می کند.

دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا با تاکید بر لزوم شناخت مناسبت و دقیق تر استان خوزستان به ویژه برای دانشجویان، نخبگان و خواص گفت: 35 درصد رودخانه ها و بیش از 35 درصد از ظرفیت انرژی برق آبی کشور در خوزستان واقع شده که مدیران آینده کشور باید با رصد نقطه به نقطه این گونه ظرفیت ها، توانایی مدیریت صحیح و استفاده بهینه از این سرمایه های ملی را به بهترین شکل ممکن آموزش ببینند.

سردار رحیم صفوی افزود: دارا بودن 80 درصد از منابع نفتی کشور در خوزستان و بهره گیری از حدود 100هزار دانشجو در این استان به اضافه تنوع اقوام و فرهنگ های گوناگون، ظرفیت پژوهشی، فرهنگی و اقتصادی قابل توجهی را به وجود آورده که باید بیشتر از چنین برگ برنده ای برای مدیریت کشور استفاده شود.

منبع: سايت خبری مانا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.