محسن پورسیدآقایی
پورسید آقایی مدرک کارشناسی و ارشد خود در رشته مهندسي صنايع از دانشگاه صنعتي شريف در سالهای 1366 و 1369 دریافت کرد، وی در سال 1378 توانست مدرک دکترا مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران
پورسیدآقایی فعاليت در نهادهاي جهاد سازندگی، نهضت سواد آموزی و امور تربيتی آموزش و پرورش جاده ساوه و اسلامشهر از 1358 تا 1363 در کارنامه خود دارد. وی در ادامه از سال 63 تا سال 68 در جهاد دانشگاهی شریف و از سال 68 تا 70 به عنوان مشاور مدير عامل راه آهن مشغول بود.
مدیرعامل شرکت راهآهن در سالهای 70 تا 77 مسووليتهاي اجرايي؛ مدير كل نيروي كشش، معاون ناوگان راهآهن، عضو هيات مديره راهآهن، ریيس هيات مديره و مديرعامل شركت قطارهای مسافری رجاء و عضوهيات مديره شركت راهآهن از 1377 تا 1386 و مديرعامل بخش حمل و نقل ريلی شركت مپنا از 1386 تاکنون در راهآهن جمهوری اسلامی ایران را برعهده گرفت.
محسن پورسیدآقایی بهعنوان معاون جدید حملونقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب شده است. او 56 ساله، متولد مشهد و دانشآموخته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. در سالهای ابتدایی دهه 60 وی در جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی و آموزشوپرورش مشغول به کار بوده است. تا اینکه از اوایل دهه 70 به مجموعه وزارت راه و ترابری و تشکیلات راهآهن وارد شده است. وی مدیرعامل شرکت راهآهن در سالهای 70 تا 77 ، مدیر کل نیرویکشش، معاون ناوگان راهآهن، عضو هیئتمدیره راهآهن، رییس هیئتمدیره و مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجاء و عضو هیئتمدیره شرکت راهآهن از 1377 تا 1386 و مدیرعامل بخش حملونقل ریلی شرکت مپنا را برعهده گرفته است.
وی دارای سوابق علمی همچون استاد دانشگاه علم و صنعت از 1378 تا 1386، عضو هیئتمدیره انجمن صنایع ریلی ایران از ابتدای تشکیل تاکنون، عضو هیات مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران(دوره اول و دوم و سوم) و عضو هیئت تحریریه مجله علمی – پژوهشی «پژوهشنامه حملونقل» از زمان تشکیل تاکنون است.
پورسیدآقایی در سال 1383 از رئیسجمهور نشان لیاقت دریافت کرده و یکی از پرسابقهترین مدیران راهآهن محسوب میشود. او پنجم آذرماه سال گذشته از ریاست شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران استعفا داد و حالا به مدیریت اجرایی در کلانشهر تهران بازگشته است.
- بررسی نقش هولدینگ های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری
- تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
- نیسان قشقایی ۲۰۲۵ به میدان آمد + عکس
- افزایش نرخ کرایه تاکسی به جیب اسنپ و تپسی می رود!
- فولکس واگن های ارزان می آید؟
- بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
- پرواز شرکت خودروسازی ویتنامی با خودروهای برقی
- پایانه شرق تهران مشغول خدمت رسانی به مسافران است
- ۳۴هزار تن آسفالت ریزی در محورهای مواصلاتی شهرستان تبریز
- بازگشایی محورهای مسدود شده بر اثر سیل در نقاط سیل زده کشور
- اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
- سفینه های فضایی بر روی زمین! + عکس
- مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
- وضعیت استقرار خانم ها و آقایان در خطوط بی آر تی به روال قدیم باز می گردد
- افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
- آمادگی پالایشگاه های نفت ژاپن برای استفاده از ذخایر اضطراری
- صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمیدهد
- احداث ۸۶ کیلومتر راه روستایی طی سال ۱۴۰۲ در استان اصفهان
- کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام
- امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا
- آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
- دستور قطع شمع های پروژه بزرگراه یادگار امام در دوره قبل
- جدال بر سر تعطیلی شنبه ها/ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!
- پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین و جمع آوری کارت های سوخت
- محدودیتهای ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
- انجام عملیات اصلاح و اجرای شیب شیروانی در آزادراه کرج - قزوین
- پروازهای دبی از سرگرفته شد
- نشست ادواری شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در مشهد+ عکس
- ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
- پیمانکار ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز تا سوم اردیبهشت تعیین می شود
-
وضعیت درآمد رانندگان کامیون همین حالا هم چندان خوب نیست و با مشکل کاهش درآمد و کمبود بار و معضلاتی از قبیل بیمه دست و پنجه نرم می کنند اما این وضعیت ممکن است با ورود رقبای شغلی جدید برای آنها حتی نامطلوب تر از قبل شود.
-
یک مقام مسئول در انجمن صنفی رانندگان ماشین سنگین درباره سوء استفاده ها و اعمال نفوذها و دخالت های غیراصولی در بیمه تکمیلی رانندگان مطالب افشاگرانه ای بیان کرده است.
-
رانندگان کامیو می گویند که با وجود گذشت یک ماه از سال جدید کرایه حمل کالا افزایش نیافته است.
-
با توجه به شرایط نامساعد جوی و احتمال تاخیر یا لغو پروازها لازم است مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه از وضعیت پرواز خود مطلع شوند.
-
استاندار گیلان: تمامی مراحل ساخت راه آهن رشت بندرکاسپین از جمله مسائل ایمنی و امنیت ریل ها و واگن ها راستی آزمایی شده و آماده بهره برداری است.
-
تعمیر و نگهداری ناوگان جزو نیازهای اولیه رانندگان و کامیونداران است و بی توجهی به افزایش این هزینه ها، سهم زیادی در میزان نارضایتی آنان به عنوان سرمایه گذار اصلی در این حوزه دارد.
-
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی صدرا از راه اندازی خط جدید به سمت میدان اطلسی شیراز به نام خط شهید سلیمانی خبر داد.
-
دیزل ۲۰۲۴ به همراه چند واگن در ایستگاه بهرام به داخل دره سقوط کرده است.
-
کتاب پروتکلهای دانشوران صهیون طرحی برای تسخیر جهان که توسط یهودیان و فراماسونها ایجاد شده بود نشان می دهد. این اثر به چندین زبان ترجمه شده است.
-
متروی مسکو در حرکتی جدید اقدام به تعلیم سگ های راهنما برای کمک به شهروندان کرده است.
-
وضعیت درآمد رانندگان کامیون همین حالا هم چندان خوب نیست و با مشکل کاهش درآمد و کمبود بار و معضلاتی از قبیل بیمه دست و پنجه نرم می کنند اما این وضعیت ممکن است با ورود رقبای شغلی جدید برای آنها حتی نامطلوب تر از قبل شود.
-
رانندگان کامیو می گویند که با وجود گذشت یک ماه از سال جدید کرایه حمل کالا افزایش نیافته است.
-
نهضت بازسازی لکوموتیو های متوقف طولانی مدت در سال 1403 اجرایی می شود.
-
با وجود شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است، به نظر می رسد شرکت راه آهن توجه ویژه ای به موضوعات فرهنگی و فرهنگ سازی اجتماعی به جای موضوعات تخصصی، فنی و اقتصادی دارد.
-
به دنبال برگزاری مراسم افطاری و حاشیه ایجاد شده شعری توسط یکی از حضار در وصف شرایط فعلی حمل و نقل ریلی و شرکت راه آهن سروده شد که مورد توجه قرار گفت.
-
فهرستی از اقدامات عجیب مدیرعامل شرکت راه آهن در مدت دو سال گذشته منتشر شد.
-
سیدحسن موسوینژاد کارشناس صنعت ریلی ناوگان کهنه و مدیریت ضعیف را دو عامل مهم افزایش زیان دهی شرکت راه آهن برشمرد.
-
از ابتدای سال 10 لوکوموتیو در اثر حوادث ریلی دچار صدمه شده اند.
-
برنامههای کلان توسعه کشور، ترسیم کننده نقشه راه شقوق مختلف حمل و نقل از جمله در حوزه ریل به شمار می روند. پرسش اینجاست که قوانین برنامه توسعه پیشین تا چه اندازه در حوزه حمل و نقل ریلی محقق شده است؟
-
چرا کالای روسی را با ارزش افزوده بیشتر به هند صادر نمی کنیم؟