| کد خبر: 59495 |

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان خراسان شمالی

احداثمسیر مستقیم ریلی بین ایران - ترکمنستان

تین نیوز | رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان خراسان شمالی از احداث یک خط راه آهن مستقیم از ایران به ترکمنستان خبر داده و گفت: در این پروژه ها از جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و مشارکت آنان در حوزه های حمل بار و توسعه حمل ونقلی نیز بهره مند خواهیم شد.
 
محمد صمدی در حاشیه نشست همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان که هفته گذشته در ساختمان وزارت راه وشهرسازی برگزار شده بود با بیان این مطلب که خراسان شمالی بیش از ۳۱۰ کیلومتر مرز خشکی مشترک با ترکمنستان دارد به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر تمامی اقدامات لازم برای برخورداری از حمل ونقل جاده ای بهتر ،از خراسان شمالی به ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه در حال بررسی است، زیرا استان ما به دلیل نزدیکی با ترکمنستان آمادگی لازم برای سرمایه گذاری در زمینه ها ی مختلف را دارد.
 
صمدی در این باره افزود: در صورت درخواست وزارت راه و شهرسازی برای همکاری مشترک در زمینه توسعه اقتصادی حمل ونقلی می توانیم سرمایه گذار معرفی کرده و فعالیت همه جانبه داشته باشیم.
 
وی  همچنین اظهار کرد: در حال حاضر مراحل ساخت خط  ریلی مستقیم از خراسان شمالی به ترکمنستان در حال برنامه ریزی بوده که این خط از مشهد آغاز شده و پس از آن به بجنورد و اسفراین وصل شده و از آنجا به سمت سرخس می رود که در نهایت به کشورهای آسیای میانه متصل می شود.
 
 وی با بیان این مطلب که ساخت این مسیر ریلی باعث برقراری ارتباط بین ایران و دیگر کشورها می شود گفت: باتوجه به سفر ریاست محترم جمهور در ماه گذشته به خراسان شمالی ،اعتبارات لازم برای این پروژه تخصیص داده شد تا احداث مسیر ریلی راه آهن حمل بار از طریق جاجرم، گرمه و  اسفراین انجام شود .
 
وی در پایان ساخت خط ریلی محور بجنورد - گرگان - مشهد را جزء برنامه های اصلی استان برشمرد و گفت: در این راستا احداث محورهای جاده ای مزر خراسان شمالی و ترکمنستان هم در دست بررسی قرار دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.