| کد خبر: 54579 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ نظام فرسوده، انحصاری و مونوپلی " کارنه تیر " در اتاق ایران

تین نیوز | اولین مسئول "کارنه تیر" ایران با اشاره به استفاده از روش های فرسوده و راه اندازی سامانه های اینترنتی از سوی دایره امور کارنه تیر اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: با عملکرد مونوپلی، انحصاری و متمرکز این واحد، اتاق های استانی همچون آذربایجان شرقی علی رغم نزدیکی به مرز گمرکی از داشتن نمایندگی صدور کارنه تیر محروم هستند و متقاضیان جهت تهیه اسناد باید به ساختمان اتاق ایران در تهران مراجعه کنند.

حوراندخت عمادزاده در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به کاستی ها و استمرار بر انجام روش های نا مطلوب در خصوص صدور اسناد "کارنه تیر" اظهار داشت: در حال حاضر دایره امور "کارنه تیر" اتاق بازرگانی ایران، پاسخگوی بخش خصوصی نیست و از طرفی پس از گذشت 30 سال از سابقه صدور این اوراق، تمایلی برای استفاده از فناوری های مرسوم و الکترونیکی مانند سامانه های اینترنتی نشان نداده است.

وی افزود: یکی از مسائل سوال برانگیز، ارزش "کارنه تیر" خریداری شده از سوی اتاق بازرگانی ایران با ارز مرجع و فروش آن به متقاضیان به قیمت های مختلف است.

اولین مسئول کارنه تیر در ایران با بیان اینکه" اتاق حق دریافت وجه از شرکت های حمل و نقلی جهت برگزاری کلاس های آموزشی کارنه تیر را ندارد" تاکید کرد: در ازای واگذاری ضمانت نقدی یا معامله ای از سوی شرکت های حمل و نقلی نزد اتاق بازرگانی، این نهاد باید تمامی قوانین و نحوه تکمیل فرم کارنه تیر را در قالب بولتن یا از طریق سامانه ایترنتی به صورت رایگان اطلاع رسانی کنند.

این کارشناس و مشاور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت تصریح کرد: دایره امور "کارنه تیر" به صورت مونوپل و متمرکز در اتاق بازرگانی ایران و اقع در شهر تهران قرار گرفته است و  اتاق های استانی همچون اصفهان و آذربایجان شرقی علی رغم نزدیکی به مرز گمرکی از داشتن نمایندگی صدور کارنه تیر محروم هستند و باید برای تهیه آن به ساختمان اتاق ایران مراجعه کنند. چرا؟

عمادزاده خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی ایران در زمینه "کارنه تیر" اندیشه ای برای ارتقا سخت افزاری و نرم افزاری همچنین استفاده از تفکرات جدید و به روز ندارد.

گفتنی است عمادزاده در حال حاضر به عنوان مشاور و کارشناس حوزه حمل و نقل و ترانزیت در حال یاری رسانی به شرکت های حمل و نقلی است و در گذشته  مالک دو شرکت تهران تیر و راه گشا بار بوده است که پس از فروش این دو شرکت علت کناره گیری از حضور در عرصه ترانزیت را فضای غیر رقابتی و دست های پشت پرده در تصرف بارهای حجم بالا توصیف کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.