| کد خبر: 37133 |

ایرانی‌ها باز به ترکیه می‌روند شاید در مرز بازرگان گشایش شود

عضو کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران از سفر بخش خصوصی و وزیر راه به ترکیه برای حل و فصل مشکلات حمل و نقل در مرز بازرگان خبر داد و عنوان کرد که بخش خصوصی دو کشور می‌توانند زمینه انجام تفاهم‌نامه جدید را فراهم کنند.
 
سیده فاطمه مقیمی  با بیان اینکه هنوز توافق جدیدی برای تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان انجام نشده و ترددها براساس روال قبل انجام می شود، گفت: قرار است بخش خصوصی ایران با بخش خصوصی ترکیه وارد مذاکره شود و پس از آن وزیر راه ایران برای توافقات دوجانبه به این کشور سفر خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط به قبل از مسدود شدن مرزها بازگشته است، گفت: دو طرف باید به یک تفاهم نامه مرزی و جاده ای جدید دست پیدا کنند که مطمئنا با رفتن وزیر راه به ترکیه این اتفاق خواهد افتاد. احتمالا زمینه اولیه سفر وزیر راه به ترکیه فراهم می شود و در بعد احتمال برگزاری نشست کمیسیون اقتصادی بین دو کشور اتفاق وجود دارد اما ابتدا باید توافقات توسط بخش خصوصی دو طرف حاصل شود و در مرحله بعد اگر تفاهمات جدیدی بدست بیاید موافقت نامه‌های حمل و نقل جدید توسط وزرا امضا می‌شود.
 
رییس هیات مدیره کانون زنان بازرگان ایران عنوان کرد که نمی‌توان زمان دقیقی را برای انجام این توافقات و سفر وزیر راه به ترکیه تعیین کرد.
 
پیش از این مسعود خوانساری، رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران درباره عوارضی که از کامیون‌های دو طرف گرفته می‌شود، گفته بود از کامیون‌های ما برای هر 100 کیلومتر 50 یورو عوارض گرفته می‌شود و ما هم همین مقدار را از کامیون‌های ترکیه می‌گیریم اما گازوییل در کشور ما لیتری 250 تومان و در ترکیه لیتری 7000 تومان است.
 
خوانساری با بیان اینکه هر دو طرف از شرایط فعلی ناراضی هستند، گفت: وقتی یک کالای صادراتی ما بخواهد از ایران برود و برگردد حدود 10 میلیون تومان به ضرر ماست. از طرفی هم صاحبان کالا و شرکت‌های حمل و نقل ترکیه نگران هستند چون کرایه‌های فعلی خیلی گران است و 50 یورو بابت 100 کیلومتر زیاد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهری 0 0

    تا زمانیکه ما از توان شرکتهای حقوقی بین المللی بعنوان پشتیبان بخش حمل و نقل استفاده نکینم وضعیت ما بهتر از این نمیشود. ما هم برای حل برخی مشکلات بایستی سبک و سیاق مذاکرات بین المللی را با استقاده از توان های حقوقی بین المللی داشته باشیم.