| کد خبر: 14912 |

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با تین‌نیوز عنوان کرد:

◄ لزوم افزایش مراکز معاینه فنی / خودروها هر ۶ ماه یک بار کنترل شوند

تین نیوز | رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران گفت: باید مراکز معاینه فنی گسترش یابد و همچنین جهت کاهش تصادفات خودروها هر 6 ماه یک بار کنترل شوند.

مسعود دانشمند در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به معاینه فنی خودروها که هر 5 سال یک بار صورت می گیرد، گفت: باید مراکز معاینه فنی را گسترش دهیم و در پایانه های مسافربری مراکزی را جهت معاینه فنی اتوبوس ها ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: باید هر 6 ماه یک بار خودروها کنترل شوند، چرا که به صورت مستقیم با جان مردم در ارتباط هستند، بنابراین نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ممکن است اتوبوس و تاکسی برگه معاینه فنی دریافت کند، ولی مدتی بعد برای تعویض قطعات و یا تعمیر خودرو اقدام کند که شاید این تعویض و یا تعمیر باعث ایجاد نقصی در خودرو شود، بنابراین باید هر 6 ماه یک بار معاینه فنی خوردو ها صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه باید به صورت نامحسوس در پایانه اتوبوس های مسافربری، معاینه لاستیک، اگزوز و ... انجام شود، اظهار کرد: در ترمینال شهرهای بزرگ از جمله اصفهان، تهران، تبریز، مشهد و بندرعباس باید مراکز معاینه فنی دایر شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: حتی می توانیم سیستم الکترونیکی را فعال کنیم تا بدین ترتیب اتوبوس هایی که دارای برگه معاینه فنی نیستند، با عبور از گیت بازرسی شناسایی شوند و برای رانندگان این چنینی که دارای برگه معاینه فنی نیستند، جریمه های سنگینی ابلاغ شود.

دانشمند با اشاره به فروش برگه معاینه فنی که توسط برخی افراد صورت می گیرد، گفت: چرا باید با وجود ارائه برگه معاینه فنی باز هم شاهد تصادفات باشیم؟ بنابراین در صورتی که خودرویی دارای برگه معاینه فنی بوده و به دلیل نقص فنی تصادف کند باید شرکتی را که برای او برگه صادر کرده مواخذه کرد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر از آنجایی که دولت این مسئولیت را بر عهده دارد در نهایت با وقوع چنین امری صورت مساله پاک خواهد شد، بنابراین باید معاینه فنی خودروها تنها به شرکت های خصوصی واگذار شود و دولت تنها بر جریانات نظارت داشته باشد و دخالتی نکند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.