| کد خبر: 38384 |

◄ ورود اتاق بازرگانی به مذاکرات سرمایه گذاری در بندر چابهار؟

تین نیوز | مدیرکل ترانزیت سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در دور جدید مذاکرات با طرف هندی در دور باطلی قرار گرفته ایم، گفت: رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور معتقد است بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی می تواند در صورت برقراری ارتباط با شرکت های هندی نقش موثری در خصوص جذب سرمایه برای بندر چابهار این میان ایفا کند. 

به گزارش تین نیوز، خسرو سرایی در جلسه سی و چهارم کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق تهران با اشاره به اینکه سازمان بنادر بارها جلسات مختلفی با سفیر هند و شرکت های مشتاق سرمایه گذاری در بندر چابهار داشته است، تصریح کرد: در دور جدید مذاکرات در یک دور باطل گرفتار شده ایم زیرا علی رغم تمایل شرکت های خصوصی برای سرمایه گذاری در تمامی بخش های حوزه بنادر، دولت یا سفیر هندوستان کار را متوقف می کند.
 
وی افزود: مدیرعامل سازمان بنادر معتقد است که بخش خصوصی یه ویژه اتاق بازرگانی می تواند نقش موثری با ورود به مذاکره با شرکت های هندی ایفا کند زیرا با مذاکره صرف با سفیر هند کار را به جایی نخواهد رسید و در صورت قرار گرفتن دولت ایران با بخش غیر دولتی هند، مذاکرات تا حد امضای تفاهم نامه پیش خواهد رفت.
 
سرایی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس چشم انداز بنادر حوزه خلیج فارس در سال 2020، بندر جبل علی70 میلیون تی یو  و بندر بصره 20 میلیون تی یو دیده شده است. در حالی که این بندر از لحاظ آبخور وکانال دسترسی شرایط خوبی ندارد. به همین خاطر اگر امروز برای توسعه بنادر حرکتی صورت نگیرد، برای آیندگان سوال پیسش خواهد آمد.
 
همچنین حسین ناجی پور عضو هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به تمدید مجوز شرکت های کشتیرانی اظهار داشت: پس از بازدید مجدد مجوزها، جلسه بسیار مفیدی با جعفری، مدیرکل دفتر امور شرکت های سازمان بنادر در خصوص دوره های آموزشی برگزار شد و سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی احتمالا استثنائاتی برای پیشکسوتان قائل می شود.

وی افزود: مدیرکل ترانزیت سازمان بنادر و دریانوردی به طور حتم در جریان هستند که مشکلات از زمان انتقال امور اموزش از اداره امور شرکت ها به بخش دیگر به وجود آمد. همچنین برای ایجاد دفتر نمایندگی جدید نیز مدارکی همچون اساس نامه و صورت وضعیت مالی را باید همراه داشت. در حالی که اساسنامه محرمیت یک شرکت است. جعفری از نحوه برخورد با شرکت ها اطلاع نداشت و به همین خاطر دستور بررسی این مسائل را صادر کرد.

ناجی پور با اشاره به مشکلات پیش رو برای ترانزیت دریایی با کشور هندوستان گفت: همان سوالاتی که از ما به عنوان انجمن کشتیرانی و از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و انجمن شرکت های بین المللی حمل و نقل بین المللی پاسخ دادیم دوباره تکرار کردند و جمیلی معاون مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری درخواست های سفیر هندوستان را پس از دریافت برای شرکت های ایرانی ارسال خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمید 0 0

    هندیها خیال سرمایه گذاری در چابهار را ندارند. من نمیدانم چرا یک عده خائن به ملت و خون شهدا در وزارتخانه ها وجود دارند که نمیگذارند خود داخلی ها در این بندر سرمایه گذاری کنند و امورات را دردست بگیرند؟