| کد خبر: 87353 |

دولت سهم خود در توسعه حمل ونقل عمومی را بپرداز

تین نیوز | نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید وظیفه خود را در راستای گسترش و نوسازی وسایل حمل ونقل عمومی به درستی انجام دهد، یادآور شد: لازم است دولت هر چه سریعتر بدهی و سهم خود را به مدیریت شهری تهران پرداخت کند.

 
فرج الله‌ عارفی بر لزوم خروج سریعتر اتوبوس‌های فرسوده از پایتخت تاکید کرد وافزود: بخش عمده‌ای از آلودگی هوا و همچنین معضل ترافیک پایتخت حاصل تردد خودروهای فرسوده است.
 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اظهارات مدیرعامل اتوبوسرانی مبنی بر نوسازی اتوبوس‌ها در سایه همکاری بخش خصوصی، گفت: در شرایط فعلی کشور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بهترین و مناسب ترین راهکار برای نوسازی خودروهای فرسوده است.
 
نباید در خروج خودروهای فرسوده تعلل کرد
عارفی با تاکید بر اینکه نباید در خروج خودروهای فرسوده تعلل کرد، گفت: به طور یقین مسئولان باید به دنبال راهکارهای مناسب برای نوسازی خودروهای فرسوده باشند زیرا هزینه ای که بابت خودروهای فرسوده باید پرداخت کنیم بسیار هنگفت است.
 
تعداد وسایل حمل و نقل عمومی پایتخت جوابگوی جمعیت آن نیست
وی با انتقاد از اینکه تعداد وسایل حمل و نقل عمومی موجود در کلانشهر تهران جوابگوی جمعیت این شهر نیست، افزود: در جهت افزایش استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین میزان جابجایی مسافر مسئولان باید نهایت اهتمام را در خروج خودروهای فرسوده داشته و همچنین در راستای گسترش وسایل حمل و نقل عمومی تلاش جدی داشته باشند.
 
دولت باید وظیفه خود را در راستای گسترش و نوسازی وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهد
این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه دولت باید وظیفه خود را در راستای گسترش و نوسازی وسایل حمل ونقل عمومی به درستی انجام دهد، یادآور شد: لازم است دولت هرچه سریعتر بدهی و سهم خود را به مدیریت شهری تهران در راستای بهبود وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو پرداخت کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، افزود: البته مسئولان شهرداری تهران در اظهاراتی اعلام کردند که اگر دولت با شهرداری همکاری کند ظرف دو سال ظرفیت ناوگان ریلی پایتخت را به دو برابر افزایش می دهند؛ بر این اساس برای گسترش خطوط مترو نیاز است دولت به هر طریقی منابع لازم را به صورت وام یا اوراق قرضه به دولت ارائه دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: البته هر چند مسئولان شهری پایتخت به دفعات در مورد بدهی دولت ها به شهرداری سخن گفته ولی دولت ها این ادعا را رد و مطرح کردند که هم منابع ارزی و هم ریالی را در اختیار شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی قرار داده و حتی در مواردی نیز بیشتر از سهم تعیین شده پرداخت کرده‌اند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید بانک ها را ملزم به ارائه وام کم بهره بانکی به صاحبان خودروهای فرسوده کند، تصریح کرد: برای تسهیل در خروج خودروهای فرسوده باید نرخ سود تسهیلات بانکی کاهش و از محل منابع قرض الحسنه به صاحبان خودروهای فرسوده وام اختصاص دهد؛ البته نرخ سود بانکی تسهیلات اختصاص داده شده به صاحبان خودروهای فرسوده بهتر است 5 درصد یا کمتر از آن باشد نه اینکه 25 یا 22 درصد درنظر گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، گسترش خطوط متروی پایخت را با توجه به معضل ترافیک و آلودگی هوای پایتخت یک ضرورت  خواند وگفت: رفع اصولی آلودگی هوای پایتخت مستلزم استفاده از حمل و نقل پاک است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.