| کد خبر: 87230 |

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

◄ لزوم ممنوعیت واردات برخی کالاهای لوکس در سال اقتصاد مقاومتی

تین‌نیوز| عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار لغو مجوز واردات خودروهای آمریکایی به کشور شد.

محمدرضا پور‌ابراهیمی در گفت‌و‌گو با تین‌نیوز با اشاره به دریافت مجوز واردات خودروهای آمریکایی از سوی برخی وارد کنندگان خودرو، اظهار داشت:  در شرایط فعلی کشور باید اولویت های اقتصاد کشور تعیین شود، و  با اجرای اقتصاد مقاومتی هر نوع کالایی که اهمیت استراتژیک و سرمایه‌ای نداشته محدودیت و ممنوعیت وارداتی داشته باشد.

نماردات برخی کالاهای لوکس در سال اقتصاد مقاومتیاینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حتی کشورهایی با تراز بازرگانی مثبت اجازه واردات کالاهای لوکس را نمی‌دهند، افزود: واردات خودروهای آمریکایی حمایت از کارخانه‌ها و کارگران آمریکایی است.
 
پورابراهیمی با بیان اینکه خودروهای آمریکایی به محیط‌زیست کشور آسیب می‌زند، ادامه داد: با واردات خودرو آمریکایی از کارخانه‌ها و کارگران آمریکایی حمایت کرده و مصرف انرژی و سوخت در کشور را افزایش می‌دهیم.
 
وی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت باید مجوز واردات خودروهای آمریکایی را لغو کند،اظهارداشت: بارها با مسئولان وزارت صنعت درباره واردات کالاها و خودروهای لوکس صحبت شده و آنها اظهارداشته‌اند که برای جلوگیری از واردات کالاهای لوکس تعرفه ها را افزایش داده اند، البته این افزایش تعرفه نمی‌تواند تمام مشکلات بخش صنعت را رفع کند و باید سیاست ممنوعیت واردات خودروهای لوکس ایجاد شود.
 
پورابراهیمی با بیان این‌که «درحوزه خودرو بحث قاچاق منتفی است»، افزود: با توجه به سازوکار شماره‌گذاری خودرو در کشور، میزان قاچاق خودرو به صفر نزدیک شده است لذا، می‌توان در بازه زمانی کوتاه از واردات خودروهای لوکس جلوگیری کرد.
 
عضور کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:یکی از امور مهم کشور تعادل در منابع و مصارف ارزی است، که اگر میزان واردات بیش از صادرات باشد، تراز بازرگانی منفی خواهد شد و در زمانی که اقتصاد به هر دلار موجود نیاز دارد ارز کشور نباید به بهانه‌های واهی هم‌چون واردات کالاهای لوکس و تجملاتی از کشور خارج شود لذا، منابع ارزی باید با واردات کالاهای سرمایه‌ای صرف اشتغال و تولید شود.
 
وی با اشاره به بررسی واردات خودروهای آمریکایی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:مجلس با استفاده از بازوی نظارتی خود موضوع واردات خودروهای لوکس و آمریکایی را از وزیر صنعت سوال می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.