| کد خبر: 73103 |

بودجه سال ۹۵ بر اساس «برنامه پنجم» تصویب و با «برنامه ششم» اصلاح شود

تین نیوز | عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس می‌تواند بودجه را براساس قانون برنامه پنجم تا پایان سال تصویب کند، گفت: در صورتی که شاهد تفاوت زیادی میان برنامه ششم و پنجم بودیم، می‌توان بودجه را بعد از تصویب برنامه ششم اصلاح کرد

جعفر قادری با اشاره به تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه، اظهارداشت: در صورتی که بررسی بودجه به صورت همزمان در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق انجام شود، حداقل به چهار هفته وقت نیاز است.

وی با بیان اینکه انتخابات مجلس در هفتم اسفند ماه موجب وقفه در بررسی بودجه می‌‌شود، افزود: بعید است با این تاخیر در ارائه لایحه بودجه و قانون برنامه، مجلس بتواند این دو لایحه را تا قبل از اتمام سال بررسی و تصویب کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: مجلس می‌تواند لایحه بودجه را تا قبل از انتخابات هفتم اسفند در کمیسیون تلفیق نهایی و بعد از انتخابات در صحن علنی تصویب کند.

به گفته وی در این شرایط بررسی لایحه برنامه ششم توسعه به اوایل سال آینده موکول می‌شود.
قادری گفت: بنابراین بهتر است لایحه بودجه براساس قانون برنامه پنجم تصویب شود و در صورتی که قانون برنامه ششم تفاوت زیادی با برنامه پنجم داشت، در اوایل سال آینده در قالب متمم یا اصلاحیه تغییراتی در بودجه داده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اگر دولت لایحه بودجه و برنامه ششم را زودتر ارائه می‌کرد، مجلس می‌توانست ابتدا بودجه را بررسی و تصویب کند و بعد بودجه سال 95 براساس برنامه ششم براساس آن ارزیابی و تصویب می‌شد.

قادری در واکنش به این نکته که خبر‌هایی مبنی بر درخواست برخی نمایندگان مجلس برای تمدید یک‌ساله قانون برنامه پنجم توسعه شنیده می‌شود، گفت: تمدید یکساله قانون برنامه پنجم منطقی نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس می‌تواند تا خردادماه برنامه ششم را به تصویب برساند، تمدید سه ماهه برنامه پنجم کافی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.